וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשיא של 27 חודש מול הין - נסחר בשער של 119.27 ין לדולר

רונן סרברניק

15.11.2005 / 18:12

היורו נחלש לשפל של שנתיים מול הדולר ברמה של 1.164 דולר ליורו; מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בשיעור הגבוה מהצפוי באוקטובר; מדד הליבה ירד ב-0.3% באוקטובר - הירידה הגדולה מזה 30 חודשים



הדולר מתחזק לשיא של 27 חודשים מול הין עם פתיחת המסחר בוול סטריט על רקע נתוני מקרו חיוביים ועל רקע דברי נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו בנוגע להמשך העלאות שיעורי הריבית בארה"ב.



הדולר התחזק לרמה של 119.27 ין לדולר לאחר שמוקדם יותר הגיע לרמה של 119.41 ין לדולר, לאחר שאתמול נסגר הין ברמה של 118.79 ין לדולר.



במקביל נחלש היורו לשפל של שנתיים מול הדולר, ברמה של 1.164 דולר ליורו, לאחר פרסום נתוני מקרו מעורבים באירופה. כעת התאושש היורו לרמה של 1.1663 דולר ליורו אך עדיין נסחר ברמה הנמוכה ב-0.2% ממחיר הסגירה של אתמול.



מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בשיעור הגבוה מהצפוי באוקטובר, בשל עלויות הגז הטבעי וחומרי הבערה לחימום. מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.7% באוקטובר, כלכלנים בוול סטריט ציפוי כי מדד המחירים ליצרכן באוקטובר יישאר ללא שינוי.



מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, ירד ב-0.3% באוקטובר בשל ירידה של 3% במחירי המכוניות, וירידה במחירי המשאיות והביגוד. זוהי הירידה הגדולה ביותר במדד הליבה מזה 30 חודשים. הירידה במדד הליבה היתה גדולה מהציפיות בוול סטריט, כלכלנים בארה"ב חזו ירידה של 0.1% במדד ליבה באוקטובר.



במונחים שנתיים, עלה מדד המחירים ליצרן בארה"ב ב-5.9% באוקטובר. מדד הליבה עלה במונחים שנתיים ב-1.9%.



מדד מנהלי הרכש של מדינת ניו יורק ? מדד אמפייר סטייט -העוקב אחר פעילות היצור במדינה, עלה בנובמבר ב-22.8 נקודות, לעומת 12.1 נקודות באוקטובר. מדד מרכזי למעקב אחר המחירים במדינת ניו יורק, עלה לשיא של 60.6 בנובמבר.



נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, מייקל מוסקוו, אמר היום שהבנק הפדרלי ימשיך להעלות את הריבית ואף עשוי לעבור למדיניות העלאות אגרסיבית יותר במידה וחששות מהעלאת האינפלציה יפגעו בכלכלה האמריקאית. "יש לנקוט בצעדים המוניטריים המתאימים על מנת לשמור על חששות האינפלציה בשליטה...במידה והחששות מאינפלציה יוחמרו, אנו עלולים לנקוט בצעדים חזקים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully