וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדולר: יונדאי מייקרת את המכוניות

אסף בר-שי

15.11.2005 / 18:56

לאור הזינוק בשער הדולר בשבועות האחרונים, ולמרות ההפחתה הצפויה במס הקנייה על מכוניות, מחליטה יונדאי להעלות את המחירים; שיעור הייקור - בין 0.5% ל-1.5%



יונדאי חיכתה וחיכתה, אבל עכשיו היא כבר לא יכולה לספוג יותר את עליית הדולר. עם חציית המטבע האמריקאי את קו ה-4.70 שקלים מודיעה חברת כלמוביל על ייקור כל המכוניות שלה בשיעורים שנעים בין 0.5% ל-1.5%.



כך, לדוגמא, מתייקרת המכונית הקטנה של החברה, גטס, בשיעור של 1,400 שקלים, האלנטרה המשפחתית הקומפקטית מתייקרת ב-500 שקלים, הסונטה המשפחתית הגדולה מתייקרת ב-800 שקלים, רכב השטח הקטן, טוסון, מתייקר ב-1,500 שקלים ורכב השטח הגדול מתייקר ב-1,000 שקלים.



כבר כשהדולר חצה את קו ה-4.60 שקלים אמר מנכ"ל יונדאי, דני שביט, כי ככל הנראה יונדאי תאלץ לייקר את המכוניות. עם זאת, בתעשיית הרכב יודעים כי בראשית דצמבר תיכנס לתוקפה הרפורמה להוזלת מס הקנייה על המכוניות והקהל מצפה להפחתת מחירים, לא לייקור.



העובדה שהדולר נמצא כבר מעל 4.70 שקלים הובילה להחלטה כי אין ברירה אלא לעדכן את מחירי המכוניות כבר עכשיו ולא להמתין ל-1 בדצמבר. אנשי יונדאי החליטו לעדכן את המחיר כך שייקור הדולר יתבטא בתג המחיר, אבל גם לספוג בשבועיים הקרובים את ההפחתה במס הקנייה, וזו תבוטא במחיר כבר עכשיו.



הייקור הלא אחיד באחוזים בין דגמי יונדאי מוסבר בכך שההפחתה במס הקנייה משתנה על פי מספר אביזרי הבטיחות שמותקנים במכונית. מס מוטל באופן שונה אם למכונית אין כריות אוויר ומערכת ABS לבלימה, אם יש לה שתי כריות, שש כריות או מערכת לבקרת יציבות (ESP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully