וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: רכישת מיקרואלקטרוניקה אספניולה היא מהלך מוצלח והכרחי לאם סיסטמס

עומרי כהן

15.11.2005 / 19:39

אנליסטים נוספים הגיבו בחיוב למהלך; אוסקר גרוס: הרכישה מייצגת כמה הזדמנויות מעניינות לחברה הישראלית; WR המברכט: המהלך משלים את סל מוצרי הזיכרון לשוק מכשירי הסלולר המתקדמים



בוול סטריט קיבלו אתמול בחיוב את הודעתה של על רכישת חברת מיקרואלקטרוניקה אספניולה (ME) הספרדית תמורת כ-40 מיליון דולר במזומן. ב-CIBC הגדירו את הרכישה כמהלך מוצלח והכרחי לאם סיסטמס, באוסקר גרוס ציינו בי הרכישה מייצגת כמה הזדמנויות מעניינות לחברה הישראלית, בסיטיגרופ הגיבו בהעלאת מחיר היעד למניה ואילו ב-WR המברכט הדגישו כי המהלך משלים את סל מוצרי הזיכרון שמציעה אם סיסטמס לשוק מכשירי הסלולר המתקדמים.



חברת ME היא אחת מ-10 היצרניות הגדלות בעולם של כרטיסי SIM (כרטיס הפעלה וזיכרון נשלף לטלפונים ניידים, הניתן להעברה קלה ממכשיר אחד למשנהו). לדברי האנליסטים, יסתכמו מכירותיה השנה בכ-25 מיליון יורו (כ-29.2 מיליון דולר), היא תיהנה מרווחיות תפעולית וצפויה גם לשפר את שיעור הרווחיות הגולמית של אם סיסטמס. רכישת החברה הספרדית, תאפשר לאם סיסטמס לייצר בעצמה גם את כרטיסי המגה SIM החדישים פרי פיתוחה, אשר צפויים להגיע לשוק בשנה הבאה.



בבית ההשקעות CIBC ציינו לאחר הרכישה, כי ME מחזיקה בכ-50% משוק כרטיסי ה-SIM הספרדי, אותם היא מספקת לחברות וודאפון ספרד, מובילאר ואמנה. לחברה מעמד של יצרנית כרטיסים מאושרת לחברות הסלולר, והדבר יקל לדעתם על אם סיסטמס בהשקה ובשיווק כרטיסי המגה SIM החדישים ב-2006.



ME משווקת את הכרטיסים החכמים מתוצרתה גם למפעילות סלולר נוספות ברחבי העולם, ולהערכת CIBC, מקנה הרכישה לאם סיסטמס גישה לבסיס הלקוחות רחב של החברה הספרדית. בהקשר זה מציינים שם גם את המיזוג בין טלפוניקה הספרדית ל-O2 הבריטית, אשר עשויה לדעת האנליסטים להוות מקור להזמנות גדולות לאם סיסטמס.



עוד ציינו האנליסטים, כי הרכישה עשויה להגביר את קצב הצמיחה של אם סיסטמס בשנה הבאה, אולם העדיפו לפי שעה שלא לשנות את המודל, עד שהחברה תפרסם את תחזיתה הרשמית.



באוסקר גרוס ציינו, כי מעבר לספרד, פעילה ME גם בפורטוגל ובמדינות אמריקה הלטינית, אולם הוסיפו כי הם פחות מתלהבים מהפעילות החדשה של אם סיסטמס בתחום הכרטיסים החכמים, בהשוואה לפעילותה בתחום שבבי הזיכרון לטלפונים ניידים מתקדמים. עם זאת, רואה האנליסט רמי רוזן ברכישה מהלך חיובי וכדאי לחברה, לקראת השקת המגה SIM.



בעקבות הרכישה, העלה רוזן את התחזית שלו למכירות אם סיסטמס בשנה הבאה מ-641 ל-665 מיליון דולר, אולם הוסיף כי לא יופתע ממכירות גבוהות יותר בעיקר במחצית השנייה של 2006 ותוצאות משמעותיות עוד יותר בשנה שלאחר מכן.



קרייג אליס מסיטיגרופ העלה בתגובה לרכישה את מחיר היעד למניית אם סיסטמס מ-35 ל-38 דולר (בדומה למחירי היעד של CIBC ואוסקר גרוס) - גבוה בכ-20% מהמחיר בשוק. אולם אליס, שחתך לאחרונה את ההמלצה למניה מ"קנייה, ל"החזק", החליט שהמהלך הנוכחי אינו מספיק כדי להחזיר לאם סיסטמס את ההמלצה החיובית, למרות הפער הגבוה בין מחיר היעד למחיר הנוכחי בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully