וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים קרובים להסכם עם שני גופים זרים לגיוס ערבויות ב-250 מיליון דולר בריבית 3%

ערן גבאי

15.11.2005 / 21:43

כך נודע ל-TheMarker; בכבלים מנסים להפחית את הוצאות הריבית אל מתחת ל-7.5 מיליון דולר בשנה; מיזוג פרטנר-כבלים לא ירד מהפרק - פגישה מחודשת בנושא התקיימה לפני יומיים



בעלי המניות בכבלים נמצאים במגעים מתקדמים מאוד עם שני גופים פיננסים זרים גדולים, בניסיון לגייס מהם ערבויות לחוב בהיקף מקסימלי של 250 מיליון דולר ובריבית של 3% - כך שהוצאות הריבית יגיעו ל-7.5 מיליון דולר בשנה - כך נודע ל-TheMarker.



המגעים מתנהלים מול ארבעה גופים זרים, אך שניים - אמריקאי ואירופי - נחשבים לרציניים ביותר. בעלי המניות בכבלים לא מוכנים כרגע לקבל את מחיר הערבויות הנקוב ומבקשים להקטין אותו בטענה שהסיכון הטמון בערבות שכזו אינו גדול. בעלי המניות בכבלים מבקשים להפחית את סכום הערבות ונאבקים על שלוש נקודות מרכזיות הקשורות במבנה ההלוואה: זמן פידיון הקרן; היכולת לגייס אג"ח; ואפשרות מכירת חלקים מהחברה.



כמו כן נודע, כי רעיון מיזוג פרטנר והכבלים שוב נבחן. לפני יומיים התקיימו פגישות מחודשות בנושא ובכיר שנטל חלק בפגישות טוען כי "ההסכמים שיבטיחו את מיזוג הכבלים ייחתמו עד סוף השנה, ואז תחל הבחינה היסודית של המיזוג עם פרטנר או עם סלקום. בינתיים שומרים על כל האופציות".



המהלך של גיוס הערבויות לחלק מחוב חברות הכבלים, שמסתכם בכ-5 מיליארד שקל, נועד כדי להתגבר על מגבלות האשראי במערכת הבנקאות הישראלית ולאפשר את מיזוג חברות הכבלים. לאחרונה דיווחנו שהמפקח על הבנקים מסכים לקבל את הפתרון של גיוס ערבויות זרות לצורך השלמת מיזוג חברות הכבלים.



חלוקת המניות בין בעלי הכבלים - יצחק תשובה, אליעזר פישמן, נוני מוזס והבנקים לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - תתבצע בהתאם למספר מנויי החברות. על פי הידוע, הבנקים יחזיקו ב-41% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, פישמן יחזיק ב-17%, מוזס יחזיק ב-15%, תשובה יחזיק ב-11% והציבור יחזיק ב-16%.



על כן, על פי הנחיות בנק ישראל נקבע כי יוטלו מגבלות אשראי קשות על כל אחד מבעלי המניות בחברות אם ימוזגו החברות בטרם יימצא פתרון לבעיית החוב. כל אחד מבעלי המניות - יצחק תשובה, בעל השליטה במתב; ידיעות אחרונות, המחזיקה ב-40% מערוצי זהב; ופישמן - ייחשב כאילו הוא נושא לבדו בחוב של 5 מיליארד שקל, בגין החזקתו בחברות הכבלים בלבד. ארבעת הבנקים הגדולים מחזיקים ב-100% ממניות תבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully