וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP מנסה להילחם בחולשה בעסקיה - תבקש מעובדיה לקחת ימי חופשה או לקצץ בשכרם

יהודה שויצר

29.6.2001 / 8:54

תדרוש מהעובדים לקחת 8 ימי חופשה הקיץ, או לקצץ 10% משכרם; לפני מספר שבועות פירסמה אזהרת רווח והודיעה על קיצוצים נוספים

יצרנית המחשבים HP (היולט פאקרד) מתכוונת לבקש מעובדיה לחלוק עימה את הנטל הכלכלי. החברה הודיעה כי תדרוש מהעובדים לקחת 8 ימי חופשה הקיץ, או לקצץ 10% משכרם, או שילוב של השניים - קיצוץ של 5% משכרם ו-4 ימי חופשה.

"זה ייעשה בהתנדבות", אמר דייב ברמן, דובר HP, וסירב למסור איזה סכום מתכוונת החברה לחסוך במהלך זה. המהלך נובע בעיקר מהחולשה בשוק המחשבים והמוצרים הנלווים כגון מדפסות, צגים וכדומה. הירידה החדה בהיקף מכירות המחשבים הובילה לקשיים בחברות מחשבים רבות. רק לפני שבוע הודיעה מקסטור, יצרנית הדיסק הקשיח למחשב, על פיטורי 1,500 עובדים במפעליה בארה"ב וסינגפור.

HP כבר ביקשה בעבר מעובדיה שיקחו 6 ימי חופשה במחצית השנייה של השנה, וכן הודיעה על קיצוצים בתקציבי הנסיעות ובתמריצים שונים שהעניקה לעובדים. הדובר ציין כי ייתכן ויהיה שוני ביישום המהלך הנוכחי ממדינה למדינה, בהתאם לחוקי העבודה בכל מדינה.

חברה בקשיים

לפני מספר שבועות, מנכ"לית HP, קרלי פיורינה, דיווחה על קשיי החברה עם פרסום אזהרת הרווח שלה. פיורינה ציינה כי חולשת השווקים בארה"ב ובאירופה התפשטה גם לקוריאה, לסין ולאמריקה הלטינית. מכירות החברה בחודש מאי היו חלשות הן במגזר הצרכנים והן בשוק העסקי בכל האזורים, ועקב כך HP "זהירה יותר" לגבי תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי של שנת הכספים, כך אמרה פיורינה.

עם זאת, הוסיפה פיורינה, הקיצוץ בהוצאות החברה צפוי "להגדיל את הסבירות" ש-HP תעמוד בתחזית הרווח לרבעון, לרווח של 23 סנט למניה. תחזית האנליסטים היא לרווח של 22 סנט למניה מהכנסות של 11.5 מיליארד דולר.

HP מתכננת צעדים נוספים לקיצוץ בהוצאותיה ברבעון הנוכחי. צעדים אלה יכללו גם פיטורי עובדים. עם זאת, ציינה פיורינה, בכוונת החברה להותיר את היקף כוח העבודה שלה ללא שינוי ברבעון הנוכחי, במקביל להעסקת עובדים במיקור חוץ (outsourcing), ייעוץ ומשרות מסוימות בתחום המכירות. באפריל הודיעה HP על כוונתה לפטר 3,000 מנהלים במטרה לקצץ בהוצאות. מספר העובדים בחברה הוא 88,500.

למרות הקיצוץ האגרסיווי במספר העובדים, אנליסטים מעריכים כי תנאי השוק הקשים יאלצו את החברה לקצץ ביותר משרות מאלו עליהם הודיעה באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully