וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות הפדרלית האמריקאית אשר מבטחת את תשלומי הפנסיה דיווחה היום על גירעון של 22.8 מיליארד דולר ב-2005

סוכנויות הידיעות

15.11.2005 / 22:24

דלתא איירליינס ונורתווסט איירליינס, אשר הגישו בקשה להגנה מנושיהן עלולות לזנוח את התחייבויות הפנסיה ולהגדיל את התחייבויות סוכנות PBGC ב-16.3 מיליארד דולר



הסוכנות הפדרלית אשר מבטחת את תשלומי הפנסיה של 44 מיליון עובדים בארה"ב, דיווחה היום על גירעון של 22.8 מיליארד דולר ב-2005, לאחר שמספר חברות תעופה זנחו את התחייבויות תשלומי הפנסיה לעובדיהן.



חברת הבטחת הטבות הפנסיה (Pension Benefit Guaranty Corp) מסרה בדו"ח השנתי על נכסים בסך של 56.5 מיליארד דולר ועל התחיבויות תשלום בסך של 79.2 מיליארד דולר.



בשנים האחרונות נאלצה ה-PBGC להתמודד עם גידול במספר התחייבויות הפנסיה שנזנחו על ידי מעסיקים, ובעיקר חברות תעשייה גדולות, דוגמת חברות תעופה או פלדה. ה-PBGC נאלצה לשלם מיליארדי דולרים לעובדים הזכאים לתשלומי פנסיה ואיתנותה הכלכלית נפגעה.



"למרבה הצער, הבריאות הפיננסית של PBGC אינה משתפרת", אמר מנהל הסוכנות, ברדלי די. בלט. "הכסף אשר נועד לתשלומי פנסיה יאזל בסופו של דבר, אלמלא יקדם הקונגרס רפורמות פנסיה מקיפות אשר יכללו תוכניות פנסיה אשר ממומנות בצורה טובה יותר ומוסדות נוספים אשר מסוגלים לבטחם".



הגירעון של הסוכנות ב-2005, בסך של 22.8 מיליארד דולר, כולל את הגירעונות הנוכחיים של הסוכנות ואת ההתחייבויות העתידיות שלה. החוב קטן רק במקצת מגירעון של 23.3 מיליארד דולר שנרשם בשנה שעברה.



ללא רפורמה חוקתית מקיפה, יאזל כספה של הסוכנות והיא לא תוכל לשלם יותר לפנסיונרים הזכאים לתשלום. הרפורמה תמנע מצב בו עובדים לשעבר של חברות הנמצאות בבעיות פיננסיות נותרים ללא תמיכה.



עובדי חברות התעופה יונייטד איירליינס ו-US אירווייס איבדו את מימון הפנסיה על ידי החברה, לאחר שאלו הגישו בקשה להגנה מנושיהן, Chapter 11, מוקדם יותר השנה. דלתא איירליינס ונורתווסט איירליינס, אשר הגישו בקשה להגנה מנושיהם ב-14 בספטמבר עלולות גם הן לזנוח את התחייבויות הפנסיה ולהגדיל את התחייבויות סוכנות PBGC ב-16.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully