וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודימו שוברת שיאים: שרפה את כל כספי ההנפקה בפחות משמונה חודשים; הקופה נראית ריקה לחלוטין

עומרי כהן

15.11.2005 / 22:41

תוצאות הרבעון השלישי המשיכו לאכזב: ההכנסות ירדו ב-9% ל-9.1 מיליון דולר; הוצאות השיווק צומצמו ורק הוצאות ההנהלה המשיכו לתפוח; המניה איבדה 85% מערכה ונחשבת לאחת משתי ההנפקות הגרועות של השנה



מי שבחן אתמול במבט מהיר את מאזנה של חברת אודימו (סימול: ODMO) בסוף ספטמבר, והשווה אותם לנתונים של סוף דצמבר 2004 (כפי שהציגה זאת החברה), היה עשוי לחשוב שהרבה לא אירע בחברה בתשעת החודשים האחרונים. לצד ירידה מתונה כביכול של 465 אלף דולר בהיקף המזומנים ל-1.2 מיליון דולר, הצטמצם גם מלאי המוצרים של החברה בכ-10% והיקף הנכסים כולו ירד ב-2 מיליון דולר ל-16.9 מיליון דולר. מבט נוסף הצביע על חסרונות של חוב לבנקים בהיקף של 9.2 מיליון דולר, מה שאומר - הון עצמי גדול יותר.



אולם פשפוש קצר בזיכרון מעלה את הנתון המדהים. באמצע פברואר גייסה אודימו מהציבור למעלה מ-28 מיליון דולר בהנפקה ראשונה של מניות בנאסד"ק. אז אם כך, איפה כל הכסף? אז ככה: החתמים קיבלו כמעט 2 מיליון דולר, כמה מאות אלפי דולרים נדרשו לכיסוי הוצאות הרישום בארה"ב, ו-9.2 מיליון דולר שימשו להחזר ההלוואות הבנקאיות. אולם מעבר לכך, הצליחה אודימו לשרוף בתוך תשעה חודשים כמעט 17 מיליון דולר. כמעט שני מיליון דולר בחודש.



אודימו, שבשליטת איש העסקים בני שטיינמץ, מפעילה שלוש חנויות מקוונות ברשת האינטרנט (diamond.com, ashford.com, and worldofwatches.com), בהן היא מציעה למכירה יהלומים, תכשיטים ומוצרי יוקרה אחרים, כדוגמת שעונים ממותגים.



גם הרבעון השלישי של 2005 לא האיר פנים לאודימו. ההכנסות ירדו ב-9% לעומת הרבעון המקביל ל-9.1 מיליון דולר, ובמקביל חתכה החברה את הוצאות השיווק בכמעט 20% ל-1.1 מיליון דולר. אולם בסעיף הוצאות ההנהלה והכלליות, היכן שמחביאים את שכר המנהלים, דווקא נרשם גידול של כ-18% לכ-3 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם גידול של 47% בהפסד הנקי ל-3.5 מיליון דולר.



אולם מספרי החשבונאות פחות חשובים. מה שיותר חשוב הוא, שלפי קצב שריפת המזומנים של אודימו, הקופה שלה כבר התרוקנה מאז סוף ספטמבר לחלוטין. כך שהיא עלולה אולי לבקש בקרוב את הגנת בית המשפט מפני נושיה, אם מנהלי החברה לא יצליחו לגייס הלוואות חדשות מהבנקים, מבעלי השליטה, או כסף נוסף מציבור המשקיעים.



מניית אודימו מגיבה היום לתוצאות בצניחה של עוד 20% למחיר של 1.4 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-10 מיליון דולר בדילול מלא. מאז הונפקה המניה במחיר של 9 דולרים היא כבר הסבה למשקיעים נזק של כ-85%. לא פלא שמנהלי אודימו ובראשם אלן ליפטון, לא הוסיפו אתמול כל דברי הסבר לתוצאות העגומות של החברה, ואף לא טרחו לערוך שיחת ועידה עם המשקיעים והאנליסטים, לאחר מכן. כנראה שפשוט אין הרבה מה להוסיף, לאחר שהמשקיעים כבר מצמידים מזה זמן לחברה של שטיינמץ את התואר המפוקפק "אחת משתי ההנפקות הגרועות של 2005", יחד עם רפקו הקורסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully