וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות שערים במניות השבבים והטלקום בעקבות ביטול פסיקת מיקרוסופט

רונן סרברניק

29.6.2001 / 10:04

היום פורסמו ביפאן נתונים מאקרו שליליים לחודש מאי: שיעור האבטלה בשיא של 4.9%, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% החודש

מניות הטכנולוגיה משכו את בורסות אסיה לעליות, לאחר שבית המשפט לערעורים פסק לטובת מיקרוסופט והחזיר את הדיון בפירוקה לבית המשפט המחוזי ובעקבות הורדת הריבית בארה"ב. בטוקיו נרשמה עלייה של 2.3%, קוריאה עלתה ב-2%, בהונג קונג נרשמת עלייה של 1.5%.

NEC, יצרנית השבבים השלישית בגודלה בעולם, טיפסה ב-1.1%. טושיבה עלתה ב-3.6% לאחר שהודיעה על תוכנית לקצץ ב-29% את עסקי השבבים השנה. יצרנית השבבים קיוסרה עלתה ב-3.7%; בקוריאה, סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב-2.4% והייניקס סמיקונדקטורס עלתה ב-1.6%.

עליות נרשמו גם בין יצרניות האלקטרוניקה - היטאצ'י עלתה ב-3.9%; סמסונג ירדה ב-0.1% ושארפ עלתה ב-2.7%.

עליות נרשמו גם במגזר הטלקום: NTT דוקומו עלתה ב-5.3%, לאחר שהודיעה על הקמת חטיבת רשתות אופטיות חדשה. בקוריאה עלתה SK טלקום ב-2.9% ובהונג קונג עולה צ'יינה מובייל ב-2.7% וצ'יינה יוניקום ב-2.3%.

אורקל יפאן עלתה ב5.4% בטוקיו, על רקע התחזיות האופטימיות שהשמיע מנכ"ל החברה וביטול הפסיקה נגד מיקרוסופט. יאהו יפאן עלתה ב-4.4%, לאחר שהחברה הודיעה על רכישת חברת התכנים לונץ' מדיה, עבור סכום של 12 מיליון דולר.

גם נתוני המאקרו השליליים שפורסמו היום ביפאן לא הצליחו להוריד את הניקיי. היום פורסמו ביפאן נתוני האבטלה, הצריכה הפרטית של שכירים ומדד המחירים לצרכן. שיעור האבטלה ביפאן עלה לרמת שיא של 4.9% בחודש מאי. הצריכה הפרטית של שכירים עלתה ב-0.1% לעומת תחזית לעלייה של 1.1%, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% החודש. נתונים אלו מחזקים את התחושה של מיתון ביפאן, הכלכלה השנייה בגודלה עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully