וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים הזוטרים בבנק הבינלאומי החליטו להמשיך בשביתה; סכסוך עבודה גם באגוד

חיים ביאור

16.11.2005 / 8:06

העילה לשביתת המנהלים הזוטרים ומורשי החתימה בבינלאומי היא מבוי סתום במשא ומתן המתנהל כבר חודשים רבים בינם לבין הנהלת הבנק, בנוגע לדרישתם לשלם להם בונוס





עובדי בנק אגוד פנו אתמול להסתדרות בדרישה שתכריז על סכסוך עבודה, בשל חששם מפני ההשלכות של רכישת הבנק על ידי בנק דיסקונט, העשויה לצאת אל הפועל בעתיד הקרוב. לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה, עובדי אגוד יהיו רשאים, על פי החוק, לפתוח בשביתה או בשיבושים. יו"ר ועד עובדי אגוד, יצחק מוקמל, ויו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק, יוסי גלייך, אמרו אתמול כי הם חוששים שהשתלטות דיסקונט תגרום לסגירת סניפים רבים של אגוד, וכתוצאה מכך גם לפיטורי עובדים: "רק לפני שנתיים ויתרנו על תוספות שכר כאשר הבנק נקלע למשבר", אמרו מוקמל וגלייך, "עתה, כשהבנק רווחי, על ההנהלה להתייצב לצידנו. לא נאפשר למכור את הבנק מאחורי גבנו, בלא שיובטחו לנו פיצוי הולם ושמירה על השכר והביטחון התעסוקתי לשנים רבות".



בבנק דיסקונט יחל היום פסק זמן בשביתות ובעיצומים, עד 31 בדצמבר - כך הוסכם אמש בין הנהלת הבנק לבין ועד העובדים, בראשות ריקי בכר. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין על ידי שופטת בית הדין לעבודה, נטע רות.



בתקופה זו יתנהל משא ומתן בין הנהלת הבנק לוועד בשני נושאים: דרישת העובדים לתוספת שכר של 10%; ודרישת העובדים לחתום עמם הסכם שיבטיח את זכויותיהם על רקע מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות של דיסקונט. עובדי דיסקונט נוקטים בשיבושים קשים זה כמה שבועות.



בדיון טענה ההנהלהכי העובדים התחייבו לא לשבות בענייני שכר עד להשלמת תהליך המכירה. אך בא כוח העובדיםטען שהשביתה חוקית, מכיוון שהיאפרצהעקב מכירת הקופות והקרנות, ללא הסכם המבטיח את זכויות העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully