וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת תל חי לא מקבלת נכים בגלל "ניסיון מצער"

רותי סיני

16.11.2005 / 8:21

מכללת תל חי שבגליל אינה מקבלת אנשים עם מוגבלויות פיסיות קשות, משום שהקמפוס אינו נגיש לנכים; "ניסיוננו המצער בעבר הראה לנו כי סטודנטים נכים אינם מצליחים ללמוד במכללה"





בעמותת "בזכות", שמקדמת זכויות של אנשים עם מוגבלות, משוכנעים שהמכללה יכלה להפוך כמה כיתות לנגישות לנכים, ולפתור את בעיותיהם של אל-חוף ושל סטודנטים במצב דומה. "יש לבחון כל מקרה לגופו ולא לקבוע באופן גורף שלא נותנים לנכים ללמוד", אמר דובר הארגון, אורן גנאור.



"מדובר באפליה בוטה. אם אין די בכך שהם מפרים את חובתה החוקית להנגשה מלאה של מתקניה, היא גם מונעת מאל-חוף ללמוד בשורותיה על אף שהיא כלל לא ביקשה הנגשה", הוסיפה מנכ"ל הארגון, סילביה טסלר-לזוביק.



עם זאת, מנכ"ל המכללה, איתן גדליזון, עומד על דעתו וכך גם הודיע למשרד החינוך שהפנה אליו שאלות בעניין. הוא מספר שסטודנטית נכה נאלצה להפסיק את לימודיה כעבור שנה וחצי משום שלא הסתדרה בקמפוס, על אף שבשנה שעברה נעשו התאמות מסוימות בפתחים של מבנים כדי לשפר את נגישותם. בעקבות המקרה של אל-חוף מתכוון גדליזון להיפגש עם מומחה נגישות, כדי לבחון אם אפשר לשפר את התנאים לנכים, אבל הישועה תבוא לדעתו רק בעוד שנתיים, כשייפתחו שעריו של קמפוס חדש שבנייתו החלה לאחרונה.



גדליזון משוכנע שהחלטתו בעניינה של אל-חוף נכונה: "אם היינו מקבלים אותה, זה היה נגמר במפח נפש נוראי". אבל אל-חוף מדגישה שדווקא החלטתו היא שגורמת לה עוגמת נפש. לא רק שכל חייה היא נאלצה להתגבר על אפליה ודחייה, היא אומרת, גם מוסד שאמור לייצג נאורות וסובלנות מתנכר לה: "כל החברים שלי התחילו ללמוד. רק אני יושבת בבית. הרסו את החלום שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully