וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בין בורסת ניו יורק לבעלי מושבים בבורסה תאפשר התקדמות ברכישת ארכיפלגו

TheMarker

16.11.2005 / 9:11

בעלי מושבים בבורסה הגישו את התביעה במטרה למנוע את הצבעת בעלי המושבים על רכישת ארכיפלגו ב-6 מיליארד דולר; במסגרת הפשרה תאפשר הבורסה בדיקה חיצונית של העסקה



בורסת ניו יורק (NYSE) הגיעה לפשרה עם בעלי מושבים בבורסה, שתבעו אותה בגין רכישת מפעילת הבורסה האלקטרונית ארכיפלגו הולדינגס (סימול AX). במסגרת הפשרה, תאפשר NYSE בדיקה של ועדה חיצונית שתגיש לבעלי המושבים חוות דעת על העסקה, ששווייה 6 מיליארד דולר, בטרם יצביעו על אישור הרכישה ב-6 בדצמבר. בתמורה יבטלו התובעים את התביעה, מה שיאפשר להצבעה להתקיים, ולא יחלקו עוד על העסקה.



התובעים, המייצגים 10% מבעלי המושבים בבורסה, דרשו משא ומתן מחודש בעסקה, אך הסתפקו בקבלת המידע המלא על העסקה לקראת ההצבעה. ויליאם היגינס, שהוביל את התביעה, אמר כי "קיבלנו את כל מה שרצינו. אני רוצה שאנשים יוכלו לקבל החלטה מיודעת בנוגע לעסקה". היגינס אמר גם כי לא ימשיך בתביעה, ללא כל תלות בממצאי הבדיקה החיצונית.



היגינס ויתר התובעים טענו, כי הרכישה מעריכה את הבורסה נמוך מדי, וטענו כי לחברת ההשקעות גולדמן סאקס שייעצה בעסקה היה ניגוד ענינים. גולדמן סאקס מחזיקה ב-15% מארכיפלגו. על רקע התביעה, קיבל היגינס באוגוסט איומים על חייו מצד בעל מושב אחר שהיה מעונין בקיום העסקה.



NYSE הודיעה על רכישת ארכיפלגו באפריל. הרכישה תביא לחידוש הטכנולוגיות של NYSE, אך גם תביא להפיכת הבורסה מארגון ללא מטרות רווח לחבר ציבורית. לפי תנאי העסקה עם ארכיפלגו, מחזיקי המושבים ב-NYSE יחלקו ביניהם 70% מהחברה החדשה, ואילו בעלי מניות ארכיפלגו יקבלו 30% מהחברה. רבים ממחזיקי המושבים שגם יחלקו ביניהם 400 מיליון דולר מעונינים בהפיכת הבורסה לחברה ציבורית רווחית ובכך לעודד מסחר זול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully