וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד קלות ל-4.735 שקלים

טל לוי

16.11.2005 / 15:31

אקסלנס גלובל מרקטס: "הכיוון הכללי של הדולר הוא עדיין למעלה, אם כי בדרך הוא עשוי לרדת קלות"


לראשונה מזה 10 ימים, ירד הדולר, אם כי בשיעור קל בלבד של 0.1% ושערו היציג נקבע היום על 4.735 שקלים - חצי אגורה פחות לעומת אתמול. היורו הוסיף 0.17% ושערו נקבע על 5.534 שקלים.

הליש"ט הבריטית ירדה 0.46% ושערה נקבע על 8.173 שקלים. בסך הכל איבד סל המטבעות 0.06% ושערו נקבע על 5.215 שקלים. בעולם, נחלש הדולר קלות מאוד והוא נסחר בשעה זו ברמה של 1.1682 דולר ליורו.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן, אשר עלה החודש ב-0.8%. מדד זה משקף אינפלציה שנתית של 2.7%, כאשר יעד האינפלציה שהציב בנק ישראל עומד על 3%-1%.

"הדולר קצת נרגע הבוקר, אולם השאלה החשובה העומדת על הפרק היא האם הריבית תעלה בסוף החודש", אומר אבי שריר מאקסלנס גלובל מרקטס. "לא ברור מדוע הנגיד אמר בתחילת החודש כי לא יעלה את הריבית - והרי מדד המחירים שיצא אתמול היה גבוה ועמד על 0.8%".

שריר מציין, כי הכיוון הכללי של הדולר הוא עדיין למעלה, אם כי בדרך הוא עשוי לרדת קלות. "ישראל לא פתחה פער ריביות מול ארה"ב ותנועות ההון מצד חברות ומשקיעים ממשיכות לזרום לכיוון הדולר ולא לכיוון השקל", הוא אומר.

"המסחר עצבני בימים האחרונים", מציין שריר, "אתמול ראינו את הדולר פותח בירידה קלה ולבסוף מסיים בעלייה קלה והדבר מצביע על תנודתיות במסחר".

"בסך הכל, נראה שיש צורך להעלות את הריבית בעוד 0.25%", אומר שריר, "השוק מגלם ריבית גבוהה ולראיה, המק"מים נסחרו אתמול בריבית של 5% - כלומר אחוז שלם מעל לריבית במשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully