וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרא הראל ו-ICTS מחלקים למוסדיים האמריקאיים דיווידנד של 14 מיליון דולר

הארץ

29.6.2001 / 11:16

את הסיפור הבא צריכים לקרוא ולהפנים כל הגופים המוסדיים הישראליים. אתמול הודיעה הנהלת ICTS (אי.סי.טי.אס) , הנסחרת בנאסד"ק, כי תחלק דיווידנד במזומן של 2.25 דולרים למניה ב-23 ליולי הקרוב, וזאת במהלך שנראה כי תכליתו היא לשכך את כעסם של המשקיעים המוסדיים האמריקאיים בחברה. ICTS היא חברה הרשומה בהולנד, ונמצאת בשליטתו של איש העסקים הישראלי עזרא הראל, שהוא מבעלי לידן .

ביום רביעי נודע כי שורה של גופים מוסדיים אמריקאיים המושקעים במניית ICTS, התנגדו במהלך האסיפה הכללית להצעת ההנהלה להעניק לה יד חופשית להנפקת 17 מיליון מניות ללא אישור נוסף למשך חמש שנים.

הנפקה כזו עשויה היתה לדלל את המוסדיים ביותר מ-150%, שכן הון המניות של החברה כולל 6 מיליון מניות בלבד. יוזם ההתנגדות היה ארגון המטרייה של הגופים המקצועיים בארה"ב (AFL-CIO), המייעץ לקרנות הפנסיה.

ב-AFL-CIO הסבירו כי ICTS ביצעה בשנים האחרונות שורה ארוכה של עסקות בעלי עניין, וכן השקעות כושלות רבות מחוץ לליבת העסקים שלה (אבטחה בשדות תעופה).

בין השקעות אלה נמנתה החברה הישראלית גילת תקשורת , שמניותיה התמוטטו בשנה האחרונה. ב-AFL-CIO אמרו כי "רקורד הרכישות של הנהלת ICTS אינו מצדיק להעניק לה יד חופשית להנפיק מניות חדשות". ובכן, מסתבר שהעקשנות משתלמת. ההצעה אכן התקבלה, משום שבעלי השליטה בחברה מחזיקים ברוב זכויות ההצבעה. ואולם, אתמול הודיעה החברה על חלוקת דיווידנד בהיקף כולל של 14 מיליון דולר - כמעט 40% משווי החברה אתמול לפני פתיחת המסחר.

ברנדון ריס, אנליסט מחקר ב-AFL-CIO, אמר אתמול כי ICTS לא חילקה מעולם דיווידנד, וכי בעיניו המהלך נתפש כניצחון חשוב, וכזה שיוכל לקדם דיאלוג ער יותר בין המשקיעים המוסדיים לבין הנהלת החברה.

עוד נודע, כי נציגי הנהלת ICTS כבר פנו ל-AFL-CIO בבקשה לקיים דיאלוג מסוג זה. מניית ICTS זינקה אתמול בעקבות ההודעה ב-19% לרמה של 6.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully