וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בסטארנייט המספקת ציוד לראיית לילה: תכפיל את מכירותיה לאחר שרכשה היום את חברת ראדום תמורת 4 מ' ש'

טל לוי

16.11.2005 / 9:47

מנכ"ל סטארנייט, מוטי סלומון מוסיף כי רכישת ראדום תצעיד את החברה צעד נוסף לרמת מכירות שנתיות של 60 מיליון שקל בשנת 2006; מניית החברה השלימה זינוק של 570% ב-3 השנים האחרונות



"מבחינתנו מדובר במהפך גדול", אומר סמנכ"ל הכספים של אורי נבו, "רכישת ראדום תכפיל את מחזור המכירות שלנו, ותשפר את הרווחיות כתוצאה מהמיזוג התפעולי".



אז במה מדובר? סטארנייט היא חברה ביטחונית קטנה יחסית הפועלת בתחום הציוד לראיית לילה. החברה מציעה ציוד מתקדם לחייל הבודד והיא נמצאת בשלבי פיתוח לאספקת מערכות דומות לכלי רכב. בתחום האווירי, ממשיכה סטארנייט בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית במטרה לפתח "קסדה חכמה" המציעה ראיית לילה בשילוב עם מערכות נוספות.



סטארנייט הודיעה היום, כי רכשה את חברת ראדום מפתח תקווה תמורת 4 מיליון שקל. ראדום מתמחה בהשבחת מטוסים ומסוקים צבאיים ומכירותיה הסתכמו ב-2004 ב-21 מיליון שקל לעומת מכירות של 26.7 מיליון שקל לסטארנייט עצמה.



"לראדום פוטנציאל אדיר בשוק הביטחוני בארץ ובעולם", אומר נבו, "לחברה מוניטין מצויינים בארץ ובעולם בהשבחת כלי טיס ומדובר במהלך מצוין לשני הצדדים".



נבו גם מדבר על הסינרגיה הטובה הקיימת בין שתי החברות: ראדום, שהוקמה ב-1989, היא ספק מועדף של משרד הביטחון וסטארנייט (המספקת גם היא ציוד למשרד זה) היא ספק מועדף של התעשייה האווירית - איתה היא משתפת פעולה בפיתוח הקסדה החכמה. "השילוב בין שתי החברות צפוי לשפר היטב את הרווחיות", אומר נבו, "מה גם שיש לזכור שהרכישה מכפילה אוטומטית את המכירות שלנו, וזאת ללא קשר לצמיחה הטבעית שמפגינה סטארנייט בשנים האחרונות".



ואילו מנכ"ל סטארנייט, מוטי סלומון מוסיף, כי רכישת ראדום תצעיד את החברה צעד נוסף לרמת מכירות שנתיות של 60 מיליון שקל בשנת 2006.



סטארנייט דיווחה בשבוע שעבר, כי היא זכתה במכרז של משטרת ישראל לאספקת ציוד ראיית לילה לשלוש השנים הקרובות, בהיקף כספי המוערך במיליוני שקלים. זאת, לאחר שסטאר נייט סיפקה את ציוד ראיית הלילה למשטרה גם קודם לכן, לאחר שזכתה במכרז האחרון שהתקיים בשנת 2002.



סטארנייט דיווחה, כי הכנסותיה עלו ברבעון השני של 2005 ב-27% והסתכמו ב-8.3 מיליון שקל. למרות העלייה בהוצאות התפעוליות, הציגה החברה עלייה של 26% ברווח התפעולי, שהסתכם ברבעון זה ב-1.22 מיליון שקל. עם זאת, דיווחה סטארנייט על ירידה של 60% ברווח הנקי שהסתכם ב-1.1 מיליון שקל. ואולם, ברבעון המקביל, רשמה סטארנייט הכנסה חד פעמית בגובה 2.6 מיליון שקל ומכאן הירידה לכאורה בביצועי החברה.



מניית סטארנייט, הנשלטת (37%) בידי מוטי סולומון, הוסיפה 39% מתחילת השנה ושווי השוק של החברה עומד כבר על 73.5 מיליון שקל, בכך משלימה החברה זינוק של 570% בשלוש השנים האחרונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully