וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ קר באירופה נגס בהכנסות מיטרוניקס; בינואר תחל לשווק מוצר זול לניקוי בריכות שיקנה לה פלח שוק חדש

שרון שפורר

16.11.2005 / 10:58

הכנסות החברה - שסובלת מעונתיות במחצית השנייה של השנה - ירדו ברבעון השלישי ב-4% ל-18 מיליון שקל; הכנסות מימון הצילו את השורה התחתונה והרווח זינק בעשרות אחוזים ל-648 אלף שקל



חברת מיטרוניקס, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק רובוטים לניקוי בריכות שחיה, סיימה את הרבעון השלישי של 2005, בפעם השנייה ברציפות, ברווח נקי בשורה התחתונה. זאת, על אף קיטון במכירות, בעיקר בעקבות הקיץ הקר שפקד את אירופה.



הכנסות מיטרוניקס, שפעילותה מאופיינת בעונתיות חזקה (75% מהמכירות ומרבית הרווח מרוכזים במחצית הראשונה) הסתכמו ברבעון החולף ב-17.9 מיליון שקל, לעומת 18.6 מיליון שקל. החברה מסבירה את הירידה בהכנסות בריבוי הגשמים ובטמפרטורות נמוכות שהאטו מאוד את המכירות בכל המגזרים העסקיים של הבריכות הפרטיות באירופה. מיטרוניקס מציינת כי בחלק מהמדינות, כמו צרפת, חלה ירידה של כ-20%-10% במכירות המפיצים השונים. 98% ממכירות החברה הן לייצוא, בעיקר לארה"ב ולאירופה.



מיטרוניקס שבבעלות קיבוץ יזרעאל (קרוב ל-80%), דיווחה כי על אף הירידה במכירות, חל זינוק של מאות אחוזים ברווח הנקי מ-111 אלף שקל לפני שנה ל-648 אלף שקל ברבעון החולף. בחברה הסבירו את השיפור ברווח הנקי בשיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ובהכנסות המימון שצמחו ל-1.5 מיליון שקל - פי 2.5 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר ברווח מזערי בלבד לעומת שלושת הרבעונים החולפים של השנה, אז הגיע הרווח של מיטרוקניס ל-35.8 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת, בעקבות גידול של כ-10 מיליון שקל במכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-140 מיליון שקל.



סעיף הוצאות המו"פ נגס מעט ברווחי החברה ברבעון החולף. החברה הוציאה בתקופה זו 1.1 מיליון שקל - פי 3 לעומת ההוצאה ברבעון המקביל של 2004. החברה מציינת, כי חלק מהוצאות המו"פ השנה, שזינקו ב-272% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-3.6 מיליון שקל, נזקפו לפיתוח מוצר חדש וזול יותר לבריכות פרטיות. החברה צופה כי המוצר יחל להימכר בינואר 2006 ויקנה לה כניסה לפלח שוק חדש בתחום המנקים הזולים יותר.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הציג ברבעון החולף ירידה של 4 מיליון שקל, שנבעה מקיטון ביתרות הספקים והזכאים ברבעון הנוכחי. יתרת המוזמנים של החברה נכון ל-30 בספטמבר הגיעה ל-35 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עם זאת, בחברה מציינים, כי ברשותם כ-28 מיליון שקל נוספים בהשקעות לזמן קצר וניירות ערך, סכום שלא היה ברשותה בתקופה קודמת.



עדו עולה מדו"חות החברה, כי צבר ההזמנות נכון ל-30 בספטמבר הגיע לגובה של 8.7 מיליון שקל - גידול של כ-38% אל מול צבר של 6.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



במקביל לדיווח על תוצאותיה, מעדכנת מיטרוניקס כי היא מתכוונת לסגור את החברה הבת פטרוניקס עד סוף השנה. זאת, לאחר שבחודש אפריל החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב להכריז על חברה מתחרה כזוכה בפטנט למוצר אוטומטי לסילוק צרכי חתולים. מיטרוניקס מציינת כי להחלטה לא תהיה השלכה מהותית על הדו"חות הכספיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully