וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא ענבר: "אני מקווה לנהל את התחרות האמיתית בינינו לסופר-פארם בצורה מכובדת בשוק ולא אצל רגולטורים"

סיון קלינגבייל

16.11.2005 / 12:54

יו"ר ניופארם אומר ל-TheMarker כי "אם הממונה להגבלים עסקיים תבדוק את המיזוג ולא תתנהל עפ"י כותרות העיתונים, היא תראה כי המיזוג תורם לתחרות"



גיורא ענבר יו"ר ניופארם: אני מקווה לנהל את התחרות האמיתית בינינו לסופר-פארם בצורה מכובדת בשוק ולא אצל רגולטורים". כך אמר ל-TheMarker.



ענבר אומר כי "אם הממונה תבדוק את המיזוג ולא תתנהל עפ"י כותרות העיתונים, היא תראה כי המיזוג תורם לתחרות".



לדבריו, שוק הפארמה הוא שוק מאוד צומח שהשחקן הדומיננטי בו הוא ללא ספק סופר-פארם. "זהו שוק שיש בו בעצם רק שתי רשתות שאחת מהן מאוד דומיננטית, ככל שהשנייה תתחזק התחרות תגבר והצרכן ייהנה מתחרות אמיתית. כיום, לאחת הרשתות בתחום יש 120 סניפים במקומות אטרקטיווים ולשנייה רק רבע מכך", אומר ענבר.



"כמו כן, המציאות בתחום המיקומים, שזה התחום החשוב ביותר בריטייל, מראה כי בשוק יש התנהלות דומיננטית שלא לומר מונופוליסטית של סופר-פארם. המצב הזה מאפשר לסופר-פארם לקבוע בלעדית את המחירים וההתנהלות בשוק", מוסיף יו"ר הניופארם.



לדברי ענבר, בתחום התרופות ניופארם היא שחקן קטן וסופר-פארם, קופות החולים ורשתות השיווק מחזיקות ב-80% מהשוק, ובתחום הקוסמטיקה הסלקטיווית מחזיקה ניופארם רק 10% מהשוק אשר מתחלק בין סופרפארם, המשביר החדש לצרכן, אפריל והדיוטי-פרי.



לדבריו, בשאר התחומים בהם עוסקת ניופארם, טואליטיקה ומוצרי תינוקות, ריבוי השחקנים: סופרפארם, שופרסל והרשתות הפרטיות, יוצר מצב שמשקל המתחרים בשוק גדול מהמשקל שמנסה סופרפארם לתת לשופרסל וניופארם ביחד.



"מהלך המיזוג בין שופרסל לניופארם הוא נכון אסטרטגית מבחינת ניופארם לטווח הארוך. לא חפשנו רווח הון. מכרנו 50% בדיוק במחיר שקנינו. לא לקחנו פרמיה. עשינו זאת בצורה הגונה ביותר כלפי שותף שאנו רואים אותו כשותף אסטרטגי לטווח הארוך.



ניופארם בלי שופרסל היא רשת קטנה ורווחית, ששיפרה לאורך השנים את תוצאותיה. יחד עם שופרסל תוכל ניופארם להתקדם בקצב מהיר יותר לעמידה ביעדים שקבענו, שאמורים לתת ערך גדול יותר לחברה וללקוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully