וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Wiener האוסטרית משקיעה ב-TBIH לפי 400 מיליון דולר - קרדן אן.וי. תרשום רווח של 33 מיליון דולר

עומר שרביט

16.11.2005 / 13:48

החברה רוכשת 40% ממניות הזרוע הפיננסית של קרדן - KFS - שמחזיקה ב-58% מ-TBIH; נסחרת בווינה לפי 4 מיליארד אירו ופעילה ב-15 מדינות, בעיקר במרכז ובמזרח אירופה



מצרפת חברת ביטוח אוסטרית מובילה כשותף אסטרטגי לפעילות הפיננסית במזרח אירופה. החברה האוסטרית - Wiener Stadtische Allgemeine Versicherung Aktiengesellschaft - רוכשת 40% ממניות הזרוע הפיננסית של קרדן ( KFS) שמחזיקה ב-58.18% ממניות TBIH. שווי TBIH לצורך העסקה עומד על 340 מיליון אירו (כ- 400 מיליון דולר). בשורה התחתונה, קרדן צפויה לרשום בעקבות העסקה רווח הון של כ-33 מיליון דולר.



על פי מבנה העסקה, תשלם Wiener סך של 112.6 מיליון אירו, מהם כ-105.6 מיליון אירו באמצעות הגדלת הון והנפקת מניות ב-KFS, וכ-7 מיליון אירו בגין רכישת מניות מבעלי מניות המיעוט. בעקבות העסקה תחזיק קרדן NV 55% ממניות KFS.



לדברי ניסים צרפתי, מנכ"ל KFS ו-TBIH, "ההסכם יחזק את היחסים בין TBIH ו-Wiener, שכבר מקיימות שותפות בתחום ביטוח החיים ברומניה, באמצעות חברת Omniasig Life".



בהתאם לתנאי ההסכם, בכוונת השותפים לפרוע הלוואות של KFS בסך של כ-21.8 מיליון אירו, ולהגדיל את אחזקת KFS ב-TBIH בדרך של הגדלת הון בסכום של כ-35 מיליון אירו. הון המניות של TBIH לאחר הגדלת ההון יעמוד על למעלה מ-200 מיליון אירו. בנוסף, התחייבה Wiener להעמיד ל-KFS הלוואות לצורך רכישת מניות נוספות ב-TBIH. כמו כן, ניתנה ל-Wiener אופציה להגדיל את חלקה ב-KFS במהלך חמש שנים לכדי 50% באמצעות רכישת מניות נוספות.



Wiener הנסחרת בבורסה בווינה לפי 4 מיליארד אירו, פעילה ב-15 מדינות, בעיקר במרכז ובמזרח אירופה, ונחשבת לחברת הביטוח השנייה בגודלה במדינות אלה. TBIH היא חברת החזקות בתחום השירותים הפיננסיים שמתמקדת בשווקים המתעוררים של מזרח אירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully