וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת טבורית - העוסקת בשימור דם טבורי - רכשה את המתחרה מדיסל לפי שווי של מיליון דולר

רוני לינדר-גנץ

16.11.2005 / 14:51

לבעליה של מדיסל - מאייר אייזקסון - ניתנה אופציה לרכוש עד 20% ממניות טבורית לפי שווי של 2.5 מיליון דולר; ל-TheMarker נודע כי טבורית במו"מ להקמת חברה לשימור דם טבורי בהודו



קבוצת טבורית, העוסקת בשימור דם טבורי, הודיעה על רכישת אחת ממתחרותיה, חברת מדיסל, מקבוצת מאייר אייזקסון ישראל בע"מ לפי שווי חברה של מיליון דולר. עם זאת, לבעליה של מאיר אייזקסון ניתנה אופציה לרכוש עד 20% ממניות טבורית לפי שווי חברה של 2.5 מיליון דולר.



טבורית היא בעלת בנק דם טבורי פרטי הפועל בבית החולים "שיבא" בתל השומר. מאיר אייזקסון מייצגת בישראל את חברת CELL4HEALTH הבריטית הנחשבת כיום לבנק הדם הטבורי הגדול באירופה.



בעקבות הרכישה, תעביר החברה לטבורית את פעילות שימור תאי הגזע מול חברות אירופאיות ואת היכולת לשמר תאי גזע גם במעבדות מובילות באירופה.



שוק שימור הדם הטבורי בישראל הוא שוק חדש יחסית הצומח בקצב מהיר. מדובר בשירות שמטרתו להשתמש בתאי הגזע העובריים להשתלת מוח עצם לתינוק או לילד במקרה שיחלה בעתיד במחלה קשה על רקע גנטי. השחקניות המרכזיות בשוק הן טבורית, קריו סל, מדיפריז וביו קורד. לאחרונה, נודע גם כי קופת חולים כללית מתכוונת להקים בנק דם טבורי. במקביל, פועל בישראל בנק דם ציבורי המופעל על ידי מגן דוד אדום.



יו"ר ומנכ"ל טבורית, אמנון פלץ, מסר כי הרכישה תאפשר לטבורית לפרוץ לשווקים בחו"ל. לדבריו, שימור דם טבורי הפך כיום לנושא המוביל בתחום הבריאות בעולם. פלץ טוען כי על פי הערכות מומחים, היקף שוק הריפוי בעזרת תאי גזע יגיע ל-21 מיליארד דולר בשנת 2007, ושליש ממנו יהיה שוק השתלת תאי גזע מחבל הטבור. מחברת מדיסל נמסר, כי רכישת החברה על ידי טבורית לא תשפיע על הלקוחות הקיימים והם ימשיכו לקבל את השירות כפי שהיה עד לרכישה.



בתוך כך, נודע ל-TheMarker כי קבוצת טבורית נמצאת במגעים מתקדמים לפעילות זהה גם בהודו, שתכלול בניית חברה משותפת עם גוף מקומי. המגעים מתנהלים עם קונצרן חברות מקומי המתמחה בתחום הרפואי-ביוטכנולוגי, שהיקף פעילותו נאמד בכ-70 מיליון דולר. בקבוצת טבורית צופים, כי במהלך השנה הקרובה יוקם מערך הפעילות וכי במהלך ארבע השנים הקרובות יגיע היקף הפעילות לכ-10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully