וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבעון של פועלים אי.בי.אי: שיפור ביחס למקביל; הגאות בשוק הביאה לזינוק של פי 3 כמעט בהכנסות מאז תחילת השנה

שרון שפורר

16.11.2005 / 14:46

חתמה את הרבעון השלישי עם רווח 10.3 מיליון שקל והכנסות של 19.8 מיליון שקל; הרבעו הרביעי נושא עימו גם הוא בשורות חיוביות עם רווח הון של 14 מיליון שקל ממכירת האחזקות בהדס



87 הנפקות פרטיות, ציבוריות ועסקות אחרות ניהלה ברבעון החולף, אבל נראה, כי מכל אלו ההשקעה הכדאית ביותר היתה דווקא במניותיה של חברת החיתום הגדולה - היחידה, למעשה, שהינה חברה ציבורית לכל דבר. הגאות הנמשכת בשוק ההון הביאה לזינוק של 120% במניות החברה מאז תחילת השנה, כך ששווי השוק שלה עומד על כ-300 מיליון שקל. אם לא די בכך, הרי שתשואת המניה אינה לוקחת בחשבון את תשואת הדיווידנדים של החברה, אשר מסתכמים בשלושת הרבעונים הראשונים בכ-56 מיליון שקל (18 מיליון ברבעון השלישי).



חברת החיתום, אשר בשליטת בנק הפועלים (29%), חברת אי.בי.אי הולדינגס, אשר בשליטת וייסברג, לובוצקי, קוק ואלכסנדר (27%), רונן צלניר ויואב קפלן (כ-14% כל אחד), דיווחה היום על שיפור חד בתוצאות הרבעון השלישי של השנה בהשוואה למקביל לו, אך עם זאת על הרעה בתוצאות ביחס לרבעון השני של השנה.







פועלים אי.בי.אי חתמה את הרבעון השלישי עם רווח 10.3 מיליון שקל - זינוק של 150% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, צניחה של קרוב ל-30% אל מול הרבעון השני של השנה (לאחר נטרול רווח הון חד פעמי בתקופה זו). את השורה העליונה בדו"ח חתמה בהכנסות של 19.8 מיליון שקל - יותר מפי 2 אל מול הרבעון השלישי של 2004, אך צניחה של כ-30% אל מול הרבעון הקודם.



תמונה דומה עולה גם מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, אותם חתמה עם הכנסות מפעולות בהיקף של כ-75.6 מיליון שקל לעומת כ-29.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-153% ורווח נקי של כ-41.5 מיליון שקל מפעולות רגילות לעומת כ-10.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתוספת רווח הון ממכירת מניות יורוקום הסתכם הרווח הנקי בכ-52.4 מיליון שקל.



נראה, כי גם הרבעון הרביעי של אי.בי.אי יישא עמו בשורות חיוביות וזאת, על שום המשכה של הגאות בשוק ההון ורווח הון צפוי של כ-14 מיליון שקל נטו כתוצאה ממכירת מלוא החזקותיה בחברת ה.ד.ס לגאון שוקי הון הצפוי להרשם ברבעון זה.



דו"ח הדירקטוריון של החברה מתייחס לשינויים שחלו בחודשים האחרונים במבנה שוק ההון, בעקבות ישום המלצות ועדת בכר ומציין, כי "חל שינוי במפת המשקיעים המוסדיים, במיוחד משקיעים מוסדיים המנהלים כסף לזמן ארוך, וקיימת אפשרות שתיווצר, לפחות בטווח הקצר והבינוני, ריכוזיות יתר של ניהול הכסף ארוך הטווח".



לגבי מגבלות שקבע הממונה על ההגבלים העסקיים על פעילותם של הגורמים הפועלים בשוק החיתום - פועלים אי.בי.אי היא אחד משני שחקנים גדולים שנתחי השוק של כל אחד מהם חוצה את הרף של 24% וככזאת הוטלו עליה מגבלות על שיתוף פעולה עם חתמים אחרים - מציינת החברה, כי אף שהממונה על ההגבלים העסקיים הודיע בבג"ץ, בתגובה לפנייה של החברה, כי ההגבלות שהטיל היו לשנה אחת בלבד ובכוונתו לבחון ההגבלות עד פברואר 2005, לא עידכן הממונה את ההגבלות עד עצם היום הזה.



הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף ספטמבר 2005 בכ-81.5 מיליון שקל והיווה כ-77% מאמצעיה. סך המזומנים ושוויים של החברה הסתכם בכ-85.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully