וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח הבחירות באוויר: אושרו בקריאה טרומית הצעת חוק לפטור ממס על השכרת דירות והצעה להכרה בריבית על המשכנתא

צבי זרחיה

16.11.2005 / 15:00

הצעות החוק אושרו בניגוד לעמדת הממשלה; עם עפ"י מציע החוק ח"כ רצאבי ביטול הפטור יגרום לייקור שכר הדירה ותהיה זו פגיעה בשוכרים שהם לרוב ממעמד הביניים והשכבות החלשות



ריח הבחירות באוויר והממשלה כבר החלה בתבוסות פרלמנטריות בחוקים כלכליים בכנסת.

בניגוד לעמדת הממשלה, אישרה אתמול מליאת הכנסת בקריאה הטרומית הצעת חוק שמעניקה פטור קבוע ממס על הכנסות מהשכרת דירות למגורים. כמו כן, אושרו בקריאה הטרומית בניגוד לעמדת הממשלה שתי הצעות חוק פרטיות שלפיהן הריבית על המשכנתא תוכר לצרכי מס.

בעד הצעת החוק למתן פטור ממס על הכנסות מהשכרת דירה למגורים שהוגשה על ידי ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) הצביעו 27 ח"כים מול 18 שהתנגדו.

עד שנת 2004 הפטור ליחיד שסך הכנסותיו מהשכרת דירות למגורים לא עלה על 7,390 שקל לחודש. כיום הפטור עומד על 5,595 שקל והחל ב-1 בינואר 2006 יקטן הפטור ממס על השכרת דירות לכ-3,695 בלבד לחודש. בשנת 2007 יבוטל הפטור לחלוטין.



רצאבי הזהיר, כי ביטולו המוחלט של הפטור יגרום לייקור שכר הדירה למגורים ותהיה זו פגיעה חמורה בשוכרי הדירות שהם לרוב ממעמד הביניים והשכבות החלשות. משום שהמשכיר יגלגל עליהם את תשלום המס.



בעד הצעת החוק להכרה לצורכי מס של הריבית על המשכנתא שהוגשה על ידי ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הצביעו 27 ח"כים, 12 התנגדו. בעד הצעת חוק דומה שהוגשה על ידי קבוצת ח"כים בראשות ח"כ אתי לבני (שינוי), הצביעו 28 ח"כים ו-9 התנגדו.



בעד הצעות החוק הצביעו ח"כים משינוי, מרצ, ש"ס, האיחוד הלאומי, ובל"ד. נגדה הצביעו ח"כים מסיעות הליכוד, העבודה, ויהדות התורה. רה"מ אריאל שרון, ושר האוצר אהוד אולמרט הצביעו נגד הצעת החוק אך לא הצליחו להדוף אותה.



לפי הצעת החוק שהגיש מרגי, המדובר בהכרה לצורכי מס של ריבית במשכנתא של מי שאין בבעלותו או בבעלות אשתו או ילדיו עד גיל 18 דירת מגורים נוספת. הצעת החוק תחול על משכנתא שאינה עולה על 70 אלף שקל בחודש וכי המשכנתא אינה מהווה יותר מ-80% מערך הדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully