וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכן הוא המלך: אתרי האינטרנט של עיתונים רשמו צמיחה שנתית של 11% במספר הקוראים

ליאון איצקר

16.11.2005 / 15:36

כללו 26% מאוכלוסיית האינטרנט הפעילה בארה"ב, או אחד מכל ארבעה משתמשים; "ניו יורק טיימס" מוביל בקרב אתרי העיתונים בארה"ב; לפי נתונים שפירסמה חברת המחקר נילסן/נטרייטינגס



אתרי האינטרנט של עיתונים רשמו צמיחה שנתית של 11% לרמה של 39.3 מיליון מבקרים יחודיים באוקטובר, וכללו 26% מאוכלוסיית האינטרנט הפעילה בארה"ב, או אחד מכל ארבעה משתמשים. מנגד, אוכלוסיית האינטרנט הפעילה כולה רשמה צמיחה שנתית של רק 3%. כך לפי נתונים שפירסמה אתמול חברת המחקר נילסן/נטרייטינגס (Nielsen/NetRatings).



אתר האינטרנט של "ניו יורק טיימס", NYTimes.com, מוביל בקרב אתרי העיתונים בארה"ב עם 11.4 מיליון מבקרים יחודיים באוקטובר. במקום השני דורג האתר של "USA טודיי", USATODAY.com, עם 10.4 מיליון מבקרים יחודיים ובמקום השלישי ממוקם האתר של "וושינגטון פוסט", WashingtonPost.com, עם 8.1 מיליון.



במקומות הרביעי וחמישי מדורגים אתרי "לוס אנג'לס טיימס" ו-"סן פרנסיסקו כרוניקל" עם 3.9 מיליון מבקרים יחודיים כל אחד. את העשירייה המובילה בארה"ב משלימים אתרי האינטרנט של ה"בוסטון גלוב"; "דיילי ניוז"; "וול סטריט ג'ורנל"; "יוסטון כרוניקל" ו-"שיקגו סאן-טיימס", בסדר זה.



ג'רי דייויסון, אנליסט מדיה בכיר בנילסן/נטרייטינגס, אמר כי הצמיחה בקרב אתרי עיתונים מראה כי גופים אלו מציעים תמריצים יחודיים למבקרים. דייויסון הוסיף כי הרוב, אם לא כל אתרי העיתונים המובילים, מציעים אינטראקטיוויות כמו בלוגים, פודקאסטים ושידורי וידיאו/אודיו. "מאפיינים אינטראקטיוויים אלו, בשילוב עם הצמא של משתמשי האינטרנט למידע עדכני, הופכים את אתרי העיתונים לבחירה מושכת יותר ויותר לחדשות", אמר דייויסון.



הנתונים שפירסמה נילסן מגיעים כשבוע לאחר שאיגוד העיתונים של אמריקה (NAA) דיווח, כי התפוצה היומית של 789 העיתונים היומיים בארה"ב ירדה ב-2.6% במחצית השנה שהסתיימה בספטמבר, לעומת התקופה המקבילה, ל-45.15 מיליון עותקים. מדובר בירידה החדה ביותר במחצית שנה מאז 1991.



תפוצתו של "USA טודיי", העיתון בעל התפוצה הגדולה ביותר בארה"ב, ירדה ב-0.5% לכ-2.3 מיליון עותקים. תפוצת "וול סטריט ג'ורנל", העיתון השני בגודלו, ירדה בכ-1% לכ-2.1 מיליון עותקים. מבין עשרת העיתונים בעלי התפוצה הגדולה בארה"ב, רק "ניו יורק טיימס", השלישי בתפוצתו, רשם עלייה. מבין עשרת המובילים, סבל העיתון "בוסטון גלוב" מהירידה החדה ביותר בתפוצה - 8.2%.



ב-1984 הגיעה תפוצת העיתונים בארה"ב לשיא כל הזמנים, עם 63.3 מיליון מנויים ל-1,688 עיתונים. אך בשנים האחרונות נשחקת תפוצת העיתונים יותר ויותר, ובספטמבר נרשמה תפוצה כוללת של 45.2 מיליון ב-1,457 עיתונים.



עיתונים רבים סובלים ממעבר קוראים לאינטרנט, שמציעה מגוון אפשרויות לקריאת החדשות - רובן זולות יותר ממנוי לעיתון. מרבית העיתונים מחזיקים גם במהדורה מקוונת של העיתון היומי. כמה מהם מאפשרים קריאה בחינם של כל הכתבות, כמה מאפשרים גישה חלקית בחינם ואחרים דורשים תשלום עבור כלל האתר. מהדורות האינטרנט - גם אם הן בתשלום - זולות מהעיתונים, בין השאר מכיוון שאינן מצריכות מערך הפצה נרחב ויקר, ועלויות דפוס גבוהות.



למרות זאת, מרבית הקוראים עדיין מעדיפים עיתון מודפס. לפי נילסן/נטרייטינגס, בקרב גולשים מבוגרים הקוראים עיתון מודפס או מקוון, 22% מעדיפים עיתון מקוון בעוד 71% מעדיפים עיתון מודפס ואילו 7% מחלקים את זמנם בין השניים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully