וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסרת מכשול טריאופן: משפחת דנקנר מנהלת מו"מ למכירת דור כימיקלים לפי 45 מ' ד' - גבוה בכ-30% משווי השוק

שרון שפורר

16.11.2005 / 17:34

כך נודע ל-TheMarker; לאחר שני ניסיונות כושלים למכור את אחזקותיה: הראשון לבארינבוים והשני לפרדי רובינסון - תנסה המשפחה למכור את 55% שנותרו לה בחברה



מאת שרון שפורר ושלומי גולובינסקי



משפחת דנקנר מנהלת מו"מ למכירת לפי שווי של 45 מיליון דולר - גבוה בכ-30% משווי השוק של החברה. כך נודע ל-TheMarker. מי שמוביל את המגעים הוא גיל דנקנר - סגן יו"ר החברה והנציג הבכיר של משפחת דנקנר בחברה.



דנקנר מחזיקה בכ-55% מהחברה, כשהשליטה משותפת לכל 7 בתי האב של משפחת דנקנר ולמעשה היא החברה היחידה שנותרה באחזקה משותפת של כל הפלגים. ב-13% נוספים מחזיקה פולאר השקעות וביתר המניות מחזיק הציבור דרך הבורסה לני"ע.



אין זו הפעם הראשונה שדור כימיקלים מועמדת למכירה. בשנים האחרונת ניהלה המשפחה מו"מ עם תביקה בארינבוים למכירה לפי שווי שוק של 100 מיליון דולר ועם פרדי רובינסון למכירה לפי 76 מיליון דולר. כניסת חברת טראופן, שהייתה המנוע הצמיחה העיקרי של דור, לקשיים פיננסים היא שטרפדה את העסקאות האחרונות, אך היום היא כבר אינה מהווה מכשול שכן לדור כימיקלים נותרה אחזקה של כ-5% בלבד בחברה עם אופציה ל-8.6% נוספים ויתר האחזקות נמצאות בידי קרנות גידור שמוביל גולדמן זאקס.



לדור כימיקלים יש כיום 2 מפעלים בישראל - האחד בכרמיאל והשני, מפעל כימיה גדול במפרץ חיפה.
את תשעת החודשים הראשונים של 2005 חתמה החברה עם גידול של כ-20% במחזור ההכנסות שלה ל-240 מיליון שקל ורווח תפעולי של 34 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של דור קפץ באותה התקופה ל-20 מיליון שקל.



את השיפור בתוצאות דור, הסביר השבוע רימון בן שאול - היו"ר החדש במקומו של צבי מור שהתפטר ב-ינואר 2005, בעקבות חקירה שנפתחה נגדו, בתכנית התייעלות מקיפה שמתבצעת בחברה וכן בעלייה החדה של מחירי הדלק בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully