וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלל תממן את 170 מיליון הדולר ששילמה עבור עמוס 3 בגיוס 370 מיליון שקל באג"ח להמרה, סטרייט ואופציות

אסף רותם

16.11.2005 / 16:01

החתמים בהנפקה יהיו אייפקס, כלל פיננסים, לאומי ושות', אקסלנס ולידר; המנכ"ל: "חלל מתכננת להזמין לווין נוסף - עמוס 4"



באחד הגיוסים הגדולים שנותרו עד סוף השנה, תנסה חלל תקשורת לגייס כ-370 מיליון שקל.



חלל המספקת שירותי תקשורת לווייניים, הודיעה כי בכוונתה לבצע את גיוס ההון על מנת לממן את רכישת לווין עמוס 3 - שעלותו 170 מיליון דולר - בהמשך להסכם שחתמה בספטמבר עם התעשייה האווירית. החתמים בהנפקה יהיו אייפקס, כלל פיננסים, לאומי ושות', אקסלנס ולידר.



החברה תגייס את הכסף באמצעות איגרות חוב להמרה, איגרות חוב סטרייט וכתבי אופציה הניתנים למימוש לאיגרות חוב סטרייט. בכוונת חלל לגייס כ?370 מיליון שקל או כ-79 מיליון דולר, מתוכם כ-182 עד 192 מיליון שקל בתמורה מיידית לחברה, וכ-185 מיליון שקל בתמורה למימוש אופציות בעתיד.



לדברי דוד פולק, מנכ"ל חלל: "החברה ממשיכה להתקדם בתוכניתה האסטרטגית להצבת לוויינים בחלל ולממן את בנייתו של הלווין עמוס 3. המימון ייעשה באמצעות כספים שגוייסו בעבר, התחייבויות של גורמים חיצוניים, וכן ההנפקה האמורה. הלוויין עמוס 3 הינו קפיצת דרך נוספת לחלל - מדובר בלוויין מתקדם יותר שיאפשר לנו לפתח ולנצל הזדמנויות עסקיות חדשות. במקביל, ממשיכה החברה להסתכל קדימה על פתיחה של שווקים חדשים מחוץ לישראל, שותפויות חדשות וכמובן לוויינים נוספים. חלל מתכננת להזמין לווין נוסף - עמוס 4, שיוצב בנקודת שמיים חדשה ויספק שירות באזורים חדשים - דוגמת אסיה ואפריקה, אזורים בהם החברה לא פועלת כיום".



על פי הסכם הרכישה של עמוס 3, אמור הלוויין להימסר לחברה בדצמבר 2007, כשהוא מוצב בנקודת היעד בחלל במיקום משותף עם הלווינים עמוס 1 ו-2. עמוס 3 מיועד להחליף את עמוס 1 המזדקן ולספק שירות ללקוחותיה הקיימים וללקוחות החדשים של החברה. הצלחת עמוס 3 היא מרכיב חיוני בהמשך הצמיחה של החברה. לפני ביצוע העסקה, בתום הרבעון הקודם, עמדו התחייבויות החברה על כ-165 מיליון דולר: לבנקים לאומי והפועלים - כ-90 מיליון דולר; סדרות איגרות החוב - כ-41 מיליון דולר ואשראי ספקים של התעשייה האווירית שהומר לחוב בסך כ-24 מיליון דולר.



חלל השלימה לאחרונה הנפקת מניות ואיגרות חוב להמרה בהיקף של כ-158 מליון שקל - השלב הראשון בגיוס ההון לרכישת הלוויין עמוס 3.



ארבעת בעלי העניין בחלל מחזיקים כ-81% ממניות החברה בחלקים שווים, ועליהם נמנים: יורוקום אחזקות; מ.מ לוויינות ותקשורת - שרכשה את חלקה של מר; החברה הכללית לשירותי לוויין; והתעשייה האווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully