וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-Dutton Associates הולכים רחוק: מציבים למניית אלרון מחיר יעד של 15 דולר - גבוה ב-50% ממחירה היום

טל לוי

16.11.2005 / 16:16

אלרון היא בעלת השליטה בחברות נטוויז'ן ובגיוון אימג'ינג; חילקה לפני חודשיים וחצי דיווידנד בהיקף של 89 מיליון דולר; Dutton Associates הוא מכון המספק שירותי מחקר אנליטים בתשלום לחברות



ב-Dutton Associates מעריכים מאוד את חברת מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. כך לפחות נראה לפי מחיר היעד הגבוה שהציבו שם למניה: 15 דולרים תוך שנה, לעומת מחיר של 10 דולרים היום והמלצה של "קנייה חזקה". עם זאת, חשוב לציין כי Dutton Associates הוא מכון המספק שירותי מחקר אנליטים בתשלום לחברות.



חברת האחזקות אלרון, בעלת השליטה בגיוון אימג?ינג ובנטוויז'ן, הציגה רווח נקי של 4.8 מיליון דולר לרבעון השלישי של השנה, המשקף רווח של 16 סנט למניה. ברבעון המקביל רשמה אלרון, המנוהלת על ידי דורון בירגר, רווח גבוה בהרבה - 71 מיליון דולר, אולם הוא נבע ממימוש האחזקה באלביט מערכות ולא מפעילות שוטפת של החברות הבנות. השנה היה זה מימוש מניות פרטנר שסידר לאלרון רווח של כ-47 מיליון דולר - ל-16 סנט למניה - בתשעת החודשים הראשונים של השנה.



כמו כן, החברה הרוויחה השנה 3 מיליון דולר, כתוצאה מהנפקת נטוויז'ן בשוק הראשוני בתל אביב. רווחים אלה קוזזו בהפסדים של 6 מיליון דולר ו-18.2 מיליון דולר ברבעון החולף ומתחילת השנה, בהתאמה.



ב- Dutton מציינים, כי אחד האירועים הבולטים ברבעון השלישי היה חלוקת דיווידנד של 3 דולרים למניה (או 89 מיליון דולר לפני כחודשיים וחצי), כמו גם המשך הצמיחה ברווחיות באחזקה העיקרית של אלרון - גיוון אימג'ינג, מפתחת גלולת המצלמה לאבחון בעיות במעיים. מניית גיוון איבדה 33% מתחילת השנה.



תשלום הדיווידנד, לדעת Dutton Associate, הוא תוצאה ישירה של מדיניות השקעות מוצלחת של אלרון, שממשיכה לבוא לידי ביטוי גם בהכרזה על ההשקעה החדשה בחברת גאיה. אלרון השקיעה כ- 32.3 מיליון דולר בחברות חדשות וקיימות מאז תחילת 2005.



מאז שנת 2001 ביצעה אלרון שש עסקות "אקזיט" במזומן והנפיקה לציבור שתי חברות פורטפוליו. עסקות אלו הניבו לחברה יותר מ-340 מיליון דולר במזומן ורווח של כ-150 מיליון דולר. Dutton Associates רואים בעסקות אלו הוכחה ליכולת החזקה של הנהלת אלרון ולכך שהאסטרטגיה של אלרון יכולה ליצור צמיחה ותשואה בטוחה.



בקופתה של אלרון כ-145 מיליון דולר (נכון לסוף ספטמבר 2005), וב-Dutton מאמינים כי החברה יכולה לחלק דיווידנדים נוספים בעתיד, עם הבשלת חברות הקבוצה שלה וביצוע עסקות אקזיט נוספות.



בבית ההשקעות מאמינים כי הדיסקאונט ביחס לשווי הנכסי, (NAV) המסתכם בכ-25.6%, מראה כי קהילת המשקיעים ממעיטה ביכולת הביצוע של אלרון ובשוויין של החברות הפרטיות בקבוצת אלרון. כמו כן, לדעתם, לאלרון היכולת להצמיח חברות נוספות כגון גיוון אימג'ינג. לכן, כאשר משקיעים יגלו את הפער הקיים בין שווי השוק של אלרון לבין ה-NAV שלה, הדיסקאונט יצטמצם ואפשר שיהפוך לפרמיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully