וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק רוטשילד רכש 25% מהון המניות של אקסלנס צמיחה בכ-25 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

29.6.2001 / 14:00

לצורך העסקה, הפכה אקסלנס קרנות נאמנות לחברה הבת של אקסלנס צמיחה, בה השקיע הבנק; בעלי השליטה באקסלנס ימשיכו לנהל אותה ואת החברות הבנות

בנק רוטשילד קנה 25% ממניות אקסלנס צמיחה , שבשליטתם של גיל דויטש, רוני בירם ובנק המזרחי בתמורה לכ-25 מיליון שקל. העסקה שנחתמה אתמול אחרי הצהריים, הבשילה לאחר 6-7 חודשים של משא ומתן, שבסופם החליט הבנק להיכנס לפעילות בשוק הישראלי. לבנק רוטשילד אופציה לרכישת עוד כ-10% נוספים מהון המניות של אקסלנס.

במסגרת העסקה בוצע ארגון מחדש של החברות הבנות בקבוצת אקסלנס, כך שאקסלנס קרנות נאמנות תהפוך להיות חברה בת של אקסלנס צמיחה (שניהן בבעלות מלאה של אקסלנס ). אקסלנס צמיחה פועלת בתחום המט"ח ובתחום הבנקאות הפרטית, שמבחינתו של בנק ההשקעות רוטשילד, הינו תחום אטרקטיווי ביותר.

מטרתה של העסקה, לפחות מצדו של בנק רוטשילד, היא להוות את הגורם המרכזי בשוק הישראלי, שיתמחה בבנקאות פרטית. מהבנק נמסר כי מדובר, מבחינתו, במהלך אסטרטגי, שכן הבנק נכנס לשוק הישראלי במטרה להוות בו שחקן מוביל. בכוונתו של הבנק לעניין בעיקר את הגופים המוסדיים, דוגמת חברות הביטוח וקרנות הפנסיה בשירותי הבנקאות שלהם.

העסקה הותנתה בכך שבעלי השליטה באקסלנס ימשיכו לנהל אותה ואת החברות הבנות. אקסלנס תקבל את הזכות הבלעדית לייצוג של בנק רוטשילד בארץ, ואילו בנק רוטשילד יקבל אליו לקוחות של אקסלנס אשר יפעלו בחו"ל.

את אקסלנס ייצג בעסקה עו"ד אורי רוזנברג ואת בנק רוטשילד ייצג עו"ד איתן לירז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully