וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבנקאות של הסנאט אישרה מינויו של בן ברננקי כמחליפו של גרינספאן כיו"ר הבנק הפדרלי

TheMarker

16.11.2005 / 18:55

המינוי הועבר לאישור סופי של מליאת הסנאט, שם מובטח לו רוב; הוזהר על ידי הוועדה כי עליו לשמור על עצמאות מהבית הלבן, שבו שימש בעבר כיועצו הכלכלי הראשי של הנשיא בוש



ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי אישרה את מינויו של בן ברננקי למחליפו של אלן גרינספאן כיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב.



הוועדה העבירה את המינוי לאישור סופי של מליאת הסנאט. חברי ועדת הסנאט הבהירו כי ברננקי זוכה לתמיכה מוחלטת מהסנאט, וכי אישור מינויו מובטח. עם זאת, הם הזהירו כי עליו לשמור על עצמאות מהבית הלבן, שבו שימש בעבר כיועצו הכלכלי הראשי של הנשיא בוש.



ברננקי בן ה-51, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא וחבר לשעבר במועצת הנגידים של הבנק הפדרלי, צפוי להחליף את גרינספאן בן ה-79 לאחר שזה יפרוש ב-13 בינואר, לאחר 18 שנים בתפקיד.







ברננקי שימש פרופסור לכלכלה באוניברסיטת פרינסטון במשך 17 שנים בטרם מונה למועצת הנגידים של הבנק הפדרלי ב-2002. בתקופת כהונתו במועצת הנגידים, נדרש ברננקי להתמודד עם כמה סוגיות סבוכות הקשורות למדיניותו המוניטרית של הבנק הפדרלי, בהן האיום האינפלציוני.



ברננקי, שמונה ביוני 2005 ליו"ר מועצת היועצים הכלכליים של בוש, מציע לבסס את המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי על יעד אינפלציה מפורש. הצעתו של ברננקי מהווה שינוי נכבד במדיניות הידועה של הבנק הפדרלי, שמתמרן בין עידוד הצמיחה והתעסוקה בארה"ב לריסון האינפלציה.



בנאום פומבי ראשון מאז פרסום מועמדותו לתפקיד, אמר ברננקי כי אינפלציה נמוכה יכולה להתקיים גם כאשר שכר העובדים במשק עולה והשוויון ברמות השכר גדל. "שיפור רמת החיים ומיגור העוני צריכים להתבצע על ידי צמיחה בתעסוקה", אמר ברננקי בשימוע מול ועדת הבנקאות של הסנאט. "שמירה על אינפלציה נמוכה וציפיות אינפלציוניות נמוכות יכולות ליצור צמיחה בתעסוקה".



ברננקי הגן על הצעתו לבסס את המדיניות המוניטרית על יעד אינפלציוני מוגדר, וטען כי בכך לא יוחלש המנדט הכפול של הפדרל ריזרב, הקובע כי על הבנק לקדם תעסוקה מלאה ויציבות מחירים.
עם זאת, ברננקי ציין כי יבקש הסכמה מלאה מאנשי הבנק הפדרלי לפני שיפעל לקביעת יעד אינפלציה - אחד מתחומי המדיניות הבודדים שבהם חלוקים גרינספאן וברננקי בדעותיהם.



ברננקי לא רמז כי יעצור את מהלכי העלאת הריבית ההדרגתיים שביצע הבנק הפדרלי 12 פעמים מאז יוני 2004. מדיניות זו הובילה את הריבית מרמה של 1% אז ל-4% כעת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully