וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ג'נרל מוטורס עלולה לפשוט רגל?

16.11.2005 / 23:26

יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, אשר רשמה הפסדים של קרוב ל-4 מיליארד דולר השנה, איבדה כ-45% מתחילת השנה

מניית ג'נרל מוטורס , יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, ממשיכה לאבד גובה, על רקע חששות כי ענקית הרכב עלולה לפשוט רגל. במסחר בוול סטריט נפלה היום מניית GM ב-5.6% לשפל של 18 שנים, והשלימה בכך נפילה של כ-45% מתחילת השנה.

GM, שרשמה הפסדים המתקרבים ל-4 מיליארד דולר השנה, נאבקת בעלויות גבוהות על ביטוחי בריאות לעובדים, מתחרות זרות הנוגסות בנתח השוק שלה והאטה במכירות חטיבת רכבי הכביש-שטח הרווחיים שלה, על רקע עליית מחירי הנפט. בנוסף לכך הגישה דלפי, הספקית העיקרית של GM לחלקי רכב, בקשה להגנה מפשיטת רגל בחודש שעבר, ו-GM עשויה לעמוד בפני חובות של עד 12 מיליארד דולר על רקע עסקיה עם חברה זו.

הנתח של GM בשוק הרכב האמריקאי נפל בתשעה החודשים של השנה ב-1.1% ל-26.8% - נתח השוק הנמוך ביותר שידעה ענקית הרכב מאז שנת 1925. בחודש אוקטובר נפלו מכירותיה בארה"ב ב-23% לעומת החודש המקביל ב-2004, לכ-258 אלף יחידות.

האנליסטים והמשקיעים מאבדים בהדרגה אמון ביו"ר ומנכ"ל GM, ריצ'רד ואגונר, אשר מונה לעמוד בראש החברה בשנת 2000, ונטל את הפיקוח על הפעילות השוטפת של החטיבה הצפון אמריקאית המקרטעת, באפריל 2005.

GM הודיעה בשבוע שעבר כי תיאלץ לתקן את דו"חותיה עבור 2001 בשל דיווח יתר של כ-400-300 מיליון דולר. בחברה אמרו כי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), מראים כי טעויות בחישוב הובילו לדיווח יתר של כ-35%-25% בשורת הרווח הנקי מפעילויות נמשכות. GM גילתה את הטעות במסגרת בדיקה פנימית, אך הדגישה כי הנושא נמנה עם הנושאים שאותם חוקרת גם ה-SEC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully