וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית: אין קשר בין ניצחון מיקרוסופט בערעור לבין החקירה נגדה באירופה

רויטרס

29.6.2001 / 14:15

ציינה כי הסוגיה העולה לדיון באיחוד האירופי היא שונה "הן בהיבט החוקי והן בהיבט העובדתי"

הנציבות האירופית (הרשות הממונה על הגבלים עסקיים באיחוד האירופי) הודיעה היום כי למרות ניצחונה של מיקרוסופט בערעור, הסוגייה העולה לדיון באיחוד האירופי היא שונה "הן בהיבט החוקי והן בהיבט העובדתי".

אתמול, בית המשפט לערעורים קיבל את טענת מיקרוסופט וביטל את פסיקת בית המשפט המחוזי הדורשת כי מיקרוסופט תתפצל לשתי חברות, על רקע הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים. לאחר הפסיקה הוחזר התיק להכרעה מחודשת בבית המשפט המחוזי.

בחודש אוגוסט 2000 החלה הנציבות האירופית לחקור האם מיקרוסופט ניצלה לרעה את כוחה על מנת לעבור על החוק.

"הנציבות לומדת כעת את פסיקת בית הדין לערעורים", אמרה דוברת הנציבות, אמיליה טורס, והדגישה כי לנציבות אין עדיין תגובה רשמית להחלטה.

"אנו נבחן האם לתיק הנוכחי יש השלכות על התיק הנידון בנציבות", אמרה טורס, וציינה כי על פניו נראה שאין קשר בין התיקים השונים.

הנציבות האירופית, הדואגת לשמירת תחרות הוגנת ב-15 האומות החברות באיחוד האירופי, חוקרת את נהלי רישוי התוכנה של מיקרוסופט, ובודקת האם ענקית התוכנה הפלתה את מתחריה בצורה בלתי הוגנת.

החקירה, שנפתחה בפברואר השנה והתמקדה במערכת ההפעלה חלונות 2000, תשולב בתלונות מוקדמות יותר, מ-1998, בהן נטען כי מיקרוסופט ניצלה לרעה את שליטתה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים. התלונות הוגשו על ידי יריבתה של מיקרוסופט, סאן מיקרוסיסטמס .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully