וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת 10 המניות המועדפות של ליהמן מתרחקת ממגזר הטכנולוגיה

TheStreet.com

28.6.2001 / 21:34

את מקומן של חברות הטכנולוגיה תפסו בנק לקרנות חיסכון וחברה לטיפול בפסולת

מאת יי פינג הו

בניגוד לשנה שעברה, השנה יש למגזר הטכנולוגיה נציגות דלה ברשימת עשר המניות המועדפות להשקעה של בנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס.

את מקומן של חברות הטכנולוגיה תפסו בנק של קרנות חסכון וחברה לטיפול בפסולת. הרשימה, המתפרסמת מאז שנת 1949, נערכת מתוך רשימה של כ-90 מניות בולטות שהאנליסטים של ליהמן ברדרס צופים שיש להן את הסיכויים הטובים ביותר לעלות על מדד S&P 500 בשנה הקרובה.

הרשימה - המתפרסמת תחת הכותרת "10 ערכים בלתי רגילים" (10 Uncommon Values) - הניבה למשקיעים רווחים שעלו על רווחי השוק ב-73% מהמקרים, כאשר התשואה השנתית הממוצעת היא 15.3% לעומת תשואה שנתית ממוצעת של 8.9% שהניב מדד S&P 500.

אך רשימת השנה שעברה עמוסת חברות הטכנולוגיה, שכללה את ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR) ויצרנית ציוד הטלקום נורטל , נמצאת כעת עמוק בבוץ. מניות הרשימה ירדו בממוצע ב-43.4% במהלך השנה, עקומת ירידה של 46.2% במדד הנאסד"ק וירידה של 16.5% במדד S&P 500.

"השנה הם בהחלט חיפשו רשימה מגוונת יותר, ובאופן בסיסי מדובר במניות טובות", אמר פיטר קרדילו, אסטרטג ראשי של ווסטפאליה אינווסטמנטס.

כל המניות שהופיעו ברשימת שנה שעברה - להוציא את Cendent (סימול CD) - רשמו ירידות חדות במהלך השנה שלהן ברשימה.

"מדובר בחברות שונות וממגזרים שונים שלדעתנו, מסיבות הנוגעות נקודתית לחברות אלה, צפויות להיות מניות מועדפות להשקעה במהלך 12 החודשים הבאים", אמר ג'ף אפלגייט, אסטרטג ההשקעות הבכיר של ליהמן ברדרס. "בשנה שעברה הרשימה התמקדה בטכנולוגיה, אך לא היה מדובר בהחלטה אסטרטגית או כזו הנובעת משיקולים כלכליים ברמת המאקרו. זה פשוט יצא כך. ככל הידוע לנו, תהליך הכנת הרשימה התבצע מלמטה כלפי מעלה, ולא להיפך".

"הם נוקטים בגישה זהירה", אמר קרדילו. "הם מאמינים שהשוק הולך לעלות, וכי המניות של חברות גדולות ומובילות יעלו מהר יותר ממניות ספקולטיוויות".

רשימת "10 ערכים בלתי רגילים" של ליהמן ברדרס כוללת את החברות הבאות: אלקואה (סימול AA), יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם; בד בת אנד ביונד (סימול BBBY), קמעונאית הריהוט לבית; סיסקו ; קומקסט (סימול CMCSK), ספקית הכבלים השלישית בגודלה בארה"ב; קונקורד EFS (סימול CEFT), המספקת פיתרונות עסקיים ברשת; הארלי דיווידסון (סימול HDI); ליברטי מדיה (סימול LMGA), החברה הבת של AT&T; חברת מיראנט (סימול MIR) (Mirant); הבנק וושינגטון מוצ'ואל (סימול WM) וחברת ווייסט מנג'מנט (סימול WMI), המטפלת בסילוק פסולת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully