וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של אקס טכנולוגיות תובעים מגאיידנט כ-100 מיליון דולר

גליה ימיני

17.11.2005 / 8:03

לטענת בעלי המניות גאיידנט שלא עשתה מאמצים מספיקים כדי להשלים את העסקה כפי שנחתמה; במקום לקבל 160 מיליון דולר הם קיבלו 60 מיליון דולר בלבד; התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בניו יורק



כאשר נמכר הסטארט אפ אקס טכנולוגיות לפני שנתיים וחצי לגאיידנט האמריקנית תמורת 160 מיליון דולר, זו נחשבה עסקת הרכישה הגדולה והחשובה ביותר בשלוש השנים האחרונות של חברת סטארט אפ בתחום המכשור הרפואי. אלא שכעת בעלי המניות תובעים את גאיידנט על כך שלא עשתה מאמצים מספיקים כדי להשלים את העסקה כפי שנחתמה. במקום לקבל 160 מיליון דולר, כפי שהוחלט עם חתימת העסקה, הם קיבלו 60 מיליון דולר בלבד.



בעלי המניות לשעבר של אקס טכנולוגיות הם צמד המשקיעים המצליח לואיס פל ושלמה בן חיים, קרן גיזה, קרן אתגר, קרן יוזמה, והמייסדים רון סולר, גיא שנער, אורי לוי ושמואל בוקשפ. על התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בניו יורק חתומים לואיס פל, גיא שנער ורון סולר כנציגי כל בעלי המניות לשעבר בחברה.



אקס טכנולוגיות, שהוקמה ב-99', פיתחה צנתר לטיפול בעורקי לב. ביוני 2003 היא נמכרה לגאיידנט האמריקנית תמורת 160 מיליון דולר, כאשר 60 מיליון דולר שולמו במזומן ו-100 מיליון דולר נוספים היו אמורים להגיע לידי בעלי המניות במשך מספר שנים לאחר העסקה, בהתאם לעמידה ביעדי מכירות של המוצר.



אלא שהזמן חלף ומכירות המוצר לא הגיעו ליעד המתבקש. בהסכם בין הצדדים נאמר כי לגאיידנט יש מחויבות לעשות את המאמצים הנדרשים כדי לעמוד ביעדי השיווק של המוצר. ואולם הדברים בגאיידנט קצת השתנו; כבר ביום הרכישה, במקביל להודעת הרכישה של אקס טכנולוגיות, הודיעה גאיידנט על עזיבתו של מי שהחליט על הרכישה, סגן הנשיא ג'ון קייפק. מחליפו של קייפק החליט לשתף פעולה בשיווק הצנתרים עם המתחרה הישירה ג'ונסון אנד ג'ונסון. בדיעבד הסתבר ששיתוף הפעולה הזה השתלם; גאיידנט עומדת להמכר לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת כ-24 מיליארד דולר.



בעלי המניות הרגישו שמכירות הצנתר של אקס טכנולוגיות הוזנחו. המוצר המתחרה של בוסטון סיינטיפיק נמכר ביותר ממאה מיליון דולר בשנה, כך שהם האמינו שיכלו לעמוד בקלות ביעדי המכירות שנקבעו בעסקה המקורית.



כאמור, עכשיו הם הולכים לבית המשפט ותובעים מגאיידנט למעלה ממאה מיליון דולר - הן עבור השלמת העסקה והן עבור פיצויים על עוגמת הנפש שנגרמה להם.



עבור לואיס פל ושלמה בן-חיים זהו לא הסכסוך היחיד שהם פותרים בבית המשפט; השניים הם גם בעלי השליטה בחברת רדיאנסי, והם הגישו באחרונה תביעה בבית משפט ישראלי כנגד מייסדי החברה, ציון עזר ופנחס שלו. התביעה על סך 12 מיליון שקל, הוגשה כך נטען, עקב כך שהמייסדים משכו סכומי כסף ניכרים מהחברה למימון תענוגותיהם - כמו מסז'ים, חליפות יקרות, יינות ומכשירי כושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully