וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנת הקמתם של 3 כבישי אגרה חדשים

שרון קדמי

17.11.2005 / 8:02

מדובר בשלושה כבישים העתידים לשמש עורקי תחבורה מרכזיים לתל אביב וירושלים, שמתוכננים להתבצע בשיטת BOT - בה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש למשך תקופת זיכיון



אחרי כביש חוצה ישראל שכבר יצא לדרך, מנהרות הכרמל העומדות בפני תחילת עבודות ונתיבי האגרה בכניסה לתל אביב ולירושלים - החלו לבחון בימים אלה משרדי התחבורה והאוצר את הקמתם של 3 כבישי אגרה חדשים - כך נודע ל-TheMarker.



מדובר בשלושה כבישים העתידים לשמש עורקי תחבורה מרכזיים לתל אביב וירושלים, שמתוכננים להתבצע בשיטת BOT - בה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את הכביש למשך תקופת זיכיון שבמהלכה הוא גובה אגרה מהמשתמשים בכביש, בדומה לכביש חוצה ישראל, ובסוף תקופת הזיכיון הוא משיב למדינה את הכביש לא תמורה.



הכביש העתידי הראשון הוא איילון מזרח שיאפשר חיבור לתל אביב מאזור מחלף רוקח במערב ועד לכביש חוצה ישראל במזרח. הכביש נמצא תקופה ארוכה בבדיקות היתכנות כלכלית ותכנונית, ועל פי הערכות עלות הקמתו נאמדת בכמיליארד שקל.



כביש עתידי נוסף הוא כביש 39 המתוכנן ככביש גישה חדש לירושלים מדרום-מערב - כביש ארצי מהיר אשר יקשר את ירושלים עם הדרום, מאזור קרית גת דרך צור הדסה ובית"ר עילית לאורך 25 ק"מ. באחרונה החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להמליץ להעביר לאישור הממשלה קטע בתוכנית כביש 39, מעמק האלה ועד לאזור שממערב לגבעת משואה בירושלים. הקטע יועבר לאישור הממשלה רק לאחר שיאושר גם הקטע השני של הכביש, מאזור גבעת משואה ועד כביש 4 (דרך בגין), שבתוך העיר.



הכביש העתידי השלישי, גם הוא באזור ירושלים, הוא כביש 16 שיתחיל ממחלף מוצא שבכביש 1, ועד לכביש 4 בחיבור לצומת בייט. הכביש עובר דרומית למחלף מוצא מעל נחל סורק, ובשתי מנהרות דרך יער ירושלים. עלות הקמתו של הכביש היא כ-400 מיליון שקל. שני הכבישים האחרונים מהותיים מבחינת התפתחותה של ירושלים לכיוון מערב וקידומם מלווה בהתנגדויות נחרצות של הגופים הירוקים, הטוענים כי הם יפגעו בערכי טבע ונוף נדירים באזור בו יחלפו.



לדברי שר התחבורה מאיר שטרית, קיים צורך מהותי בקידום זמינותם של הכבישים הללו במקביל לרשת הכבישים המתוכננת וכי שילוב הסקטור הפרטי בביצועם עשוי לקדם את ביצועם. "הכבישים הללו יפתרו בעיות רבות בכניסה לשני המטרופולינים הגדולים. מי שרוצה לנסוע מהר, שישלם אגרה", אמר שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully