וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב יתחדשו השיחות עם ארה"ב על מענק ההתנתקות בסך 2.1 מיליארד דולר

מוטי בסוק

17.11.2005 / 9:06

לאחרונה קיבל שמעון פרס, שניהל את השיחות, איתות מוואשינגטון כי השיחות יחודשו בקרוב; השיחות הוקפאו בספטמבר האחרון - בעקבות אסון קתרינה



השיחות בין ארה"ב לישראל בעניין בבקשת ישראל לקבל מענק של 2.1 מיליארד דולר לפיתוח הנגב והגליל ובניית מחנות צה"ל בעוטף עזה, יתחדשו בקרוב.



לאחרונה קיבל המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שניהל את השיחות, איתות מוואשינגטון כי השיחות יחודשו בקרוב לאחר הפסקה של כמה חודשים. לבקשת ארה"ב העבירה לשכתו של פרס, בימים האחרונים, לוואשינגטון הבהרות בכמה נושאים, ובראש ובראשונה נושאי המים, תשתיות ובדווים בנגב.



השיחות בין ארה"ב לישראל התנהלו, מצדה של ישראל, במשותף על ידי משרדי המשנה לראש הממשלה, ראש הממשלה והאוצר. ישראל ביקשה, בהתבסס על שתי הבטחות של הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, לראש הממשלה, אריאל שרון, סכום של 1.3 מיליארד דולר לפיתוח הנגב והגליל, ובנוסף סכום של 0.8 מיליארד דולר למימון חלק מההוצאות הקשורות בהעתקת מחנות צה"ל מרצועת עזה לעוטף עזה, בעקבות ההתנתקות. השיחות הופסקו על סף קו הסיום בעקבות אסון הסופה קתרינה. ההערכה בישראל היא כי ואשינגטון תיעתר, עם חידוש השיחות, חלקית לבקשת ישראל בתחום האזרחי ותדחה את הבקשה בתחום הצבאי.



כאמור, השיחות בין ישראל לארה"ב הוקפאו בתחילת ספטמבר האחרון, כשהעניין היה לקראת סיכומים סופיים, בעקבות אסון הסופה קתרינה בניו אורלינס. משלחת של שלושה מנכ"לים של משרדי ממשלה - אפרת דובדבני ממשרדו של פרס, יוסי בכר מהאוצר ואילן כהן ממשרד ראש הממשלה - ביטלה ברגע האחרון את יציאתה לוואשינגטון, לפגישה עם משלחת רמת דרג אמריקאית. פרס, שנפגש בניו יורק באותה תקופה עם מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליזה רייס, העריך כי בסופו של דבר, ולאחר שארה"ב תתאושש מאסון קתרינה, ישראל תקבל את הסיוע מארה"ב, לפחות בחלקו הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully