וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי שרון לא ייאלץ לפרוש מהכנסת בעקבות ההרשעה במשפטו

יובל יועז

17.11.2005 / 9:09

לשרון תהיה זכות ערעור בשאלת הקלון לבית המשפט המחוזי, ובסופו של דבר יוכל לבקש רשות לערער גם לבית המשפט העליון בעניין זה; הכרעות בתי המשפט בשלוש ערכאות יארכו כשנה לפחות



ח"כ עמרי שרון לא ייאלץ לפרוש מהכנסת בעקבות ההרשעה במשפטו, גם אם הבחירות לא יוקדמו ויתקיימו בנובמבר 2006. זאת, מאחר שהכרעת בית המשפט בשאלת הקלון לא תהפוך לסופית, גם אם בית משפט השלום בתל אביב יקבע שבעבירות שבהן הורשע שרון יש קלון. לשרון תהיה זכות ערעור בשאלת הקלון לבית המשפט המחוזי, ובסופו של דבר יוכל לבקש רשות לערער גם לבית המשפט העליון בעניין זה. הכרעות בתי המשפט בשלוש ערכאות יארכו כשנה לפחות.



חוק יסוד: הכנסת קובע כי ח"כ יפסיק לכהן בתפקידו, אם הורשע בפסק דין סופי בעבירה שיש עמה קלון. לצורך כך יוכל בית המשפט הדן בתיק - ביוזמתו או לפי בקשת היועץ המשפטי לממשלה - לקבוע אם בעבירות קלון. שרון הורשע שלשום, בין היתר, בעבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד ושבועת שקר - עבירות שברוב מוחלט של המקרים נושאות עמן קלון. אלא שעל בית המשפט לקבוע עניין זה בכל תיק לגופו.



"היות שקביעת הקלון היא חלק מהותי מפסק הדין, אי אפשר לראות בגזר הדין שהושת על הנאשם משום פסק סופי", אומר המומחה למשפט פלילי פרופ' עמנואל גרוס, "נאשם יכול לערער רק על שאלת הקלון, מאחר שהקביעה הזו היא חלק חיוני של פסק הדין. כלומר, גם נושא הקלון צריך להפוך להיות סופי, ועד שלא תהיה קביעה סופית בנושא הקלון, אי אפשר לסיים את כהונתו של חבר הכנסת".



הטיעונים לעונש במשפטו של עמרי שרון יישמעו בסוף ינואר 2006. גם בהנחה שגזר דינו יינתן עד סוף פברואר, יהיו בידיו 45 ימים לערער לבית המשפט המחוזי, על חומרת העונש וכן על קביעת הקלון - דהיינו עד אמצע אפריל. לאחר שהערעור יתברר יוכל שרון להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, ורק אם בקשה זו תידחה יהפוך פסק הדין לסופי. בהתחשב בהערכה שהבחירות יוקדמו, שרון לא ייאלץ לפרוש מהכנסת טרם פיזורה, אלא אם יבחר לעשות זאת.



פרקליטות המדינה מתכוונת לבקש מבית המשפט לקבוע שבעבירות שבהן הורשע עמרי שרון יש קלון. סניגורו, עו"ד דן שינמן, מתכוון לנסות לשכנע שבעבירות לא דבק קלון. "קשה לצפות את הדברים", אומר שינמן, "אבל השאלה תהיה תיאורטית, כי הבחירות ממילא יתקיימו בתוך כמה חודשים וממילא לכנסת הבאה עמרי לא ירוץ".



במקביל, הרשיעה אתמול נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, עדנה בקנשטיין, את שותפו של שרון בחברת "אננקס מחקרים", גבריאל מנור, בעבירות על חוק המפלגות - מתן תרומה אסורה, סיוע להוצאת סכומים מעל המותר, וכן בעבירות מנהלים בתאגיד, עבירה על חוק העונשין. השופטת סירבה לאפשר למנור להמציא תסקיר קצין מבחן, שיאפשר לבית המשפט לקבוע למנור עונש מבלי להרשיעו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully