וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 47.5% ברווח הנקי של אפלייד מטריאלס - יצרנית ציוד הייצור לשבבים הגדולה בעולם

מיכל רמתי

17.11.2005 / 9:25

תחזיות החברה להאטה בצמיחה של הזמנות הציוד החדשות, איכזבו; למרות זאת החברה עלתה על תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות, על רקע התאוששות בביקוש לשבבים; המניה יורדת ב-3%



, יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה בעולם, רשמה צניחה ברווחי הרבעון הרביעי של שנת הכספים שלה, וצופה האטה בצמיחת הזמנות הציוד ורווח ללא שינוי ברבעון הנוכחי. במסחר לאחר הסגירה יורדת מניית אפלייד ב-3%.



הרווח הנקי של אפלייד מטריאלס ברבעון הרביעי של שנת הכספים נפל ב-47.5% לעומת התקופה המקבילה, ל-247 מיליון דולר. הכנסות החברה ירדו ב-22% לסכום של 1.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי והכנסותיה של אפלייד עלו על תחזיות האנליסטים, על רקע התאוששות בביקוש לשבבים, אך תחזיות החברה לרבעון הנוכחי איכזבו. אפלייד צופה רווח של 15-14 סנט למניה ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 16 סנט למניה.



ברבעון הרביעי נרשמה עלייה של 15% בהזמנות החדשות לציוד שבבים, אך עבור הרבעון הנוכחי צופה אפלייד האטה בצמיחה, עם גידול של 10%-7% בהזמנות החדשות לציוד. עם זאת, מנכ"ל אפלייד מטריאלד מייק ספלינטר, הצביע על הביקוש הער בשוק לשבבי זיכרון על רקע הגידול במכירות נגני מוסיקה דיגיטליים דוגמת ה-iPod ובמכשירים אלקטרוניים אחרים. גידול בביקוש למוצרים אלה מביא לרוב לגידול בביקוש לציוד לייצור שבבים.



אתמול פירסם איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) את תחזיתו השנתית. לדברי הארגון, מכירות השבבים בעולם צפויות לצמוח בשנה הבאה ב-7.9% לסכום של 245.5 מיליארד דולר. מכירות השבבים בשנת 2007 צפויות לצמוח לרמה של 271.3 מיליארד דולר, כך העריך ה-SIA במסגרת התחזית השנתית. עבור 2008, צפה הארגון כי המכירות השנתיות יצמחו ב-13.9% ויעלו לראשונה על 300 מיליון דולר.



במסגרת התחזית השנתית לשנה הנוכחית שפירסם ה-SIA בשנה שעברה, צפה האיגוד כי מכירות השבבים בעולם יישארו השנה ללא שינוי לעומת 2004, לאחר שקפצו בשנה שעברה ב-28% ל-213 מיליארד דולר. עם זאת, ביקוש רחב מהצפוי למגוון מוצרי צריכה בתחום האלקטרוניקה גרם ל-SIA להעלות את תחזית הצמיחה במכירות לשנה הנוכחית לרמה של 6.8% - 227.6 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully