וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרסום ב"הארץ": במכללת תל חי יקבלו תלמידים נכים

רותי סיני

17.11.2005 / 9:55

המכללה חזרה בה מהתנגדותה לקבל תלמידים עם נכויות קשות, לאחר שפורסם כי בירבה לקבל צעירה נכה

על כך שהמכללה הודיעה לאל-חוף כי אינה מקבלת לשורותיה סטודנטים עם נכויות קשות משום שהקמפוס שוכן על מדרון תלול ואינו נגיש לנכים.



"הזמנתי את עליא ואת הוריה. אעשה אתם סיור בקמפוס. אולי שגינו בהחלטה", אמר איתן גדליזון, מנכ"ל המכללה, "השיקול העיקרי היה ויהיה לא לפגוע בה. אם נחליט שאפשר בכל זאת לעזור לה, מה טוב".



אל-חוף, שנרשמה ללימודי תואר ראשון בחינוך, סובלת משיתוק חלקי ברגליה ומרעד בגפיה העליונים. לדבריה, היא מסוגלת לדדות למרחק קצר אם היא נשענת על מישהו ואינה זקוקה בהכרח לכיסא גלגלים.



בעקבות הפרסום פנתה אתמול לאל-חוף הפרופ' עליזה שנהר, נשיאת מכללת עמק יזרעאל, והזמינה אותה ללמוד במכללה. "נרעשנו והתרגשנו כשקראנו על רצונך העז ללמוד וצערך על שאינך יכולה להגשים את חלומך", כתבה לה הפרופ' שנהר.



גם מהאוניברסיטה הפתוחה הציעו לאל-חוף ללמוד אצלם. "באוניברסיטה הפתוחה לומדים כ-50 סטודנטים נכים, ביניהם כאלה הסובלים מניוון שרירים קשה ואף מונשמים", כתבה נצן אלמוג, רכזת סטודנטים עם צרכים מיוחדים. "האוניברסיטה מאפשרת להם ללמוד בביתם באמצעות הנחיה פרטנית על ידי המרצה בקורס ולקיים את בחינות הסיום בביתם".



נציבת השוויון לאנשים עם מוגבלויות, הד"ר דינה פלדמן, הבטיחה אתמול לסייע לאל-חוף להגשים את רצונה להפוך למורה של ילדים לקויי למידה. גם מארה"ב הגיעו תגובות נסערות. מרצה לשעבר בתל חי הודיע כי יפנה לארגון שמגייס כספים בעבור המכללה וידרוש שיפסיקו להתרים אמריקאים משום שהחוק האמריקאי אוסר אפליה וארגון אמריקאי אינו יכול להיות קשור עם מוסד שמפלה לרעה נכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully