וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יאיר פרץ הודה בקבלת תואר אקדמי במרמה ממכללת ברלינגטון

יובל יועז

17.11.2005 / 10:01

לפי הסדר הטיעון שהושג, פרץ יורשע בקבלת דבר במרמה אך לא בהפרת אמונים, ויימחקו הסעיפים הקשורים לניסיון להשיג תואר מאוניברטיסת בר אילן



מאת יובל יועז ושירות "הארץ"



ח"כ יאיר פרץ (ש"ס) הודה היום (חמישי)בקבלת דבר במרמה, בכך שקיבל תואר אקדמי בפסיכולוגיה משלוחת מכללת ברלינגטון שלושה חודשים בלבד אחרי שנרשם, והגיש במסגרת לימודיו עבודה שלא הוא כתב אותה. הודאתו של פרץ היא חלק מהסדר הטיעון שהוצג הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, ושעליו סיכמו בימים האחרונים פרקליטות מחוז תל אביב וסניגורו של פרץ, עו"ד יהודה וינשטיין.



הפרקליטות מבקשת להטיל על פרץ מאסר על תנאי וקנס כספי, ובנוסף לקבוע כי בעבירה שבה יורשע יש קלון - כך שפרץ לא יוכל להמשיך לכהן כח"כ. סניגורו של פרץ מבקש להסתפק בעבודות למען הציבור ללא הרשעה וללא קביעת קלון.



במסגרת הסדר הטיעון, סוכם כי האישום הראשון בכתב האישום, הנוגע לקבלת תעודות אקדמיות מאוניברסיטת בר אילן מבלי ללמוד בה - יבוטל כליל. לגבי האישום השני, הסכימה הפרקליטות למחוק את סעיפי האישום שעניינם קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. סעיף האישום היחיד שנותר, לפיכך, הוא האישום בקבלת דבר במרמה, שבו הודה פרץ.



השופטת מירי דיסקין התבקשה על ידי הסניגור לאשר דחייה במועד הטיעונים לעונש, כדי שבזמן זה יוכן תסקיר של שירות המבחן. הפרקליטות מסכימה להכנת התסקיר, אולם מתנגדת להספתקות בעבודות למען הציבור ללא הרשעה. פרקליטות המדינה ועו"ד וינשטיין סירבו להתייחס לפרטי הסדר הטיעון.



אבן-חן איפשר לפרץ "לעיין" בעבודות



כתב האישום נגד פרץ הוגש בחודש מארס האחרון, לאחר שהכנסת הסירה את חסינותו. פרץ הואשם שקיבל תואר בפסיכולוגיה משלוחת מכללת ברלינגטון בישראל, לאחר שנרשם ללימודים בפברואר 1998 וקיבל את אישור הזכאות לתואר אחרי שלושה חודשים בלבד, במאי 1998. מנהל חברת "מודום" המנהלת את השלוחה, אברהם אבן-חן, איפשר לכאורה לפרץ ללמוד בשלוחה מבלי לשלם שכר לימוד. בכתב-האישום נטען כי פרץ ידע שהפטור משכר הלימוד ניתן לו "מפאת מעמדו ותפקידו הציבורי".



עוד מתאר כתב-האישום כי אבן-חן איפשר לפרץ "לעיין" בעבודות מצטיינות של תלמידים בשלוחה. על פי האישומים, פרץ הגיש עבודות לבדיקה לאחר שהחליף את הפרטים האישיים בהן, כאילו נכתבו על ידו. על סמך עבודות אלה, קיבל זכאות לתואר ראשון בפסיכולוגיה. לאחר קבלת התואר אף דאג פרץ שבאתר האינטרנט הרשמי של הכנסת יצוין כי הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ממכללת ברלינגטון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully