וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בהכנסות רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב

17.11.2005 / 10:35

שלוש רשתות הטלוויזיה הגדולות - ABC ,CBS ו-NBC - רשמו ירידה של 21.5% בהכנסות ברבעון השלישי ל-2.2 מיליארד דולר

שלוש רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב - ABC ,CBS ו-NBC - רשמו ירידה של 21.5% בהכנסות ברבעון השלישי, ושל 8.3% בתשעה החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופות המקבילות בשנה שעברה. כך לפי דו"ח של ארגון ענף הטלוויזיה והכבלים BCFM (Broadcast Cable Financial Management) בשיתוף עם חברת ארנסט אנד יאנג.

ברבעון השלישי רשמו שלוש החברות הכנסות של 2.2 מיליארד דולר - ירידה של 605 מיליון דולר. הירידה החדה ביותר נרשמה בפרסום בתחום הספורט - 707 מיליון דולר. ירידה נוספת נרשמה בהכנסות מפרסום בעת שידורי הילדים - ירידה של יותר מ-5%. ירידות אלה צומצמו מעט בזכות עלייה של 8.5% בהכנסות מפרסום בשעות שידורי השיא ועלייה של 6% בהכנסות מפרסום בשידורי שעות היום.

בתשעה החודשים הראשונים של השנה עלו ההכנסות משעות היום ב-7%, ההכנסות מפרסומות בשעות החדשות ב-3%, וההכנסות בפריים טיים כמעט שלא השתנו. לעומת זאת, ההכנסות משידורי הילדים ירדו ביותר מ-12%.

"הירידה החדה בהכנסות מפרסום ברשתות הטלוויזיה היא גם מזעזעת וגם צפויה", לדברי חבר ארגון BCFM מארק ר. פרטריק. "ירידה בהכנסות מפרסום בתחום הספורט אינה מפתיעה, כיוון שהקיץ לא נערכו משחקים אולימפיים, אך 700 מיליון דולר זה עדיין מספר גדול", הוא הוסיף. לפי פרטריק החשש צריך להיות מפני הצמיחה לטווח ארוך, שכן גם בהשוואה לנתוני 2003, בה לא נערכו משחקים אולימפיים, הצמיחה השנתית שנרשמה בשנתיים האלה היא 3% - לא מרשימה.

הדו"ח אינו כולל את רשתות פוקס, וורנר ברדרס ו-UPN - שלוש הרשתות העיקריות האחרות בארה"ב - אך יתכן כי השלוש יתחילו למסור נתונים ולהיכלל בסקר ברבעון הראשון של 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully