וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבטוחה מאמינים במכתשים: "למרות האפשרות של ירידה בביקושים הפוטנציאל למכתשים גבוה"

נתן שבע

17.11.2005 / 11:03

יסכה ארז מכלל: "נתח השוק הקטן של מכתשים אגן ומדיניות רכישת חברות תמשיך את מגמת הצמיחה גם בשנים הבאות"; בכלל מותירים המלצת קנייה למניה במחיר יעד של 32 שקל - 28% מעל המחיר בשוק



"למרות האפשרות של ירידה של 2%-1% בביקושים בצפון אמריקה, לדעתנו הפוטנציאל עבור עדיין גבוה", כותבת האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה. "נתח השוק הקטן של מכתשים אגן ומדיניות רכישת חברות תמשיך את מגמת הצמיחה גם בשנים הבאות. אנו מעריכים כי בשנת 2006 החברה תיכנס להילוך גבוה מבחינת רכישת מהותיות יותר", מוסיפה ארז.



בכלל פיננסים רואים בצמיחה של מכתשים שצמחה ב-11% במהלך הרבעון הישג מרשים בשוק מאתגר כמו שהיה בשנת 2005 וברבעון השלישי בפרט, כשהתעשייה צמחה ב-3%-2% בלבד.



ברבעון השלישי התמודדה מכתשים עם מכירות חלשות באמריקה הלטינית. החברה הצליחה לפצות חלקית על המכירות בשיווק אגרסיווי שהוביל לירידת מחירים. עקב כך נשחקו גם שיעורי הרווחיות הגולמית של החברה שסבלה גם מעליית חומרי הגלם. שיעורי הרווחיות הגולמית ברבעון עמדו סביב 38%. ארז מעריכה כי שיעורים אלה עשויים להשתנות מעט לכל כיוון אך בסך הכל שיעורי רווחיות של 38% הוא שיעור מספק וראוי על מנת לעמוד ביעדי הצמיחה.



ארז מציינת עוד כי מכתשים צמחה ב-2005 ב-15%-16% (בחישוב שנתי) כאשר הצמיחה הממוצעת להשגת היעדים של תכנית חמשת השנים שהמציבה החברה עומדת על כ-12% לשנה. "אנו סבורים כי מכתשים אגן התמודדה יפה עם המשתנים האקסוגנים שהיו ברבעון השלישי, מה שמחזק את התחושה כי החברה תעמוד ביעדיה גם בשנה הבאה", אומרים בכלל.



עוד מאמינים בכלל במנוע הצמיחה של החברה באמריקה, שם צמח מחזור המכירות ב-35%. כמו כן מעלים בכלל את נושא המלאי, שעדיין גבוה ולהערכתם ייקח יותר משנה לחזור לרמה הממוצעת. בכלל פחות סבלניים לגבי סעיף אשראי הלקוחות (לאור ניסיון העבר) ומציינים כי היו מעדיפים לראות אותו חוזר לרמתו ברבעון הבא.



גם בכלל משגרים נתונים מעודדים לגבי הרבעון הרביעי ולגבי שנת 2006. הביקושים בברזיל מתאוששים ועונת הזריעה מתקדמת יפה. בכלל מותירים המלצת קנייה למניה במחיר יעד של 32 שקל - 28% מעל מחיר המניה בשוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully