וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק אנרגיה עברה להפסד בשל עלייה בהוצאות מימון

טל לוי

17.11.2005 / 12:53

בדלק אנרגיה מציינים כי פעילות החברה מבוצעת בדולרים ולכן השינויים בשערי המטבע הינם חשבונאיים בלבד ואינם כלכליים

עלייה של 64% בהוצאות המימון (שהסתכמו ברבעון השלישי של 2005 ב-23 מיליון שקל), היא האחראית העיקרית לשורת ההפסד בסך של כ-2 מילון שקל שמציגה דלק אנרגיה. זאת, לעומת רווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל. למעט העלייה בהוצאות המימון, מציגה החברה עלייה של 4% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-47.4 מיליון שקל, ויציבות ברווח התפעולי שהסתכם ב-26.8 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, מציגה דלק אנרגיה תמונה דומה: ההכנסות עלו בשיעור ניכר של 37% (ל-114 מיליון שקל) והרווח התפעולי זינק גם הוא ב-29% (ל-64.8 מיליון שקל). ואולם, עלייה של לא פחות מ-82% בהוצאות המימון (שהסתכמו ב-70 מיליון שקל) העבירה את החברה להפסד של 12 מיליון שקל, לעומת רווח של 5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בדלק אנרגיה כותבים, כי פעילותה של החברה מבוצעת בדולרים ולכן השינוי בשערי המטבע הינם חשבונאיים בלבד ואינם כלכליים.

בחברה מציינים כי אמנם ההפסד הסתכם הרבעון ב-2 מיליון שקל, אולם מדובר בשיפור ניכר לעומת הפסד של 13.1 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, כאשר הקיטון בהפסד נובע מעלייה ניכרת במכירת הגז.

ומדוע עלו הוצאות המימון בשיעור חד כל כך? בדלק אנרגיה מציינים כי המדד עלה השנה בשיעור ניכר לעומת המדד השלילי בתקופות המקבילות. החברה - שעיקר פעילותה מבוצע בדולרים - גם סבלה מהפיחות בשקל לעומת הדולר, אשר תורגם להוצאות נוספות. גם אופן המימון של דלק אנרגיה השתנה והוא עובר ממימון לטווח קצר למימון ארוך טווח, שהריבית עליו גבוהה יותר כרגע.

דלק אנרגיה שולטת במאגר הגז הטבעי ים תטיס (ששוויו עומד על 4.5 מיליארד דולר) הממוקם בדרום הארץ. החברה היא כרגע ספק הגז הטבעי היחיד לחברת החשמל והחוזה מולה חתום עד לשנת 2014. עם זאת, נראה כי הוא ייגמר מעט לפני כן, שכן חברת החשמל צורכת יותר גז מהכמות המופיעה בהסכם.

כמו כן, שותפה החברה בקידוחי נפט וגז שונים המבוצעים בארץ. מעבר לכך, שותפה דלק אנרגיה (40%) בקידוח נפט המתבצע בוייטנאם, בשיתוף פעולה עם החברה הבריטית פרמייר.

מניית דלק אנרגיה, מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, כמעט שלא רשמה שינוי מאז תחילת השנה ושווי השוק שלה עומד על 658 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully