וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת לאומי הצילה את מדד הבנקים משבוע אדום בתל אביב: התחזק ב-3%; מדד היתר 30 צלל ב-8.5%

עומר שרביט

17.11.2005 / 14:58

קרן דיקלה יתר מסיימת שבוע עם חבלה קשה: איבדה 8%; אילנות חשיפה הפוכה למעו"ף הוסיפה 3.2%; אקסלנס מחקה 12.4% מערכה והתקרבה לשווי שלפיו נמכרה השליטה בה



החבטה שספג שוק המניות בתל אביב השבוע פיספסה רק את מדד הבנקים - אוד מוצל מאש, שמבין עשרת המדדים המובילים מדד הבנקים הוא היחיד שמסכם שבוע חיובי בעליה של כ-3%. שאר המדדים חטפו כהוגן וביתר שאת מדד היתר 30 שמחק 8.5% מערכו, (מדד זה כולל את 30 המניות הכבדות אחרי מדד תל אביב 100). מדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 איבדו 2.5%-2% בסיכום שבועי.



הבולטות החיובית של מדד הבנקים יכולה לנבוע מהמחיר הגבוה שקיבלה מדינת ישראל עבור בנק לאומי, שנמכר במכפיל הון גבוה מ-1.5, לעומת מכפיל הון בשוק של 1.3 בשני הבנקים הגדולים.



מדד הבנקים היה האפיק האטרקטיווי ביותר גם במבט רחב יותר לאחור. בשלוש השנים האחרונות עלה המדד קרוב ל-200%. לאומי אמנם סחפה את הבנקים לעליות אך מניות חברות הביטוח קילקלו את החגיגה והורידו את מדד הפיננסים ב-0.7%.



ירידה במניות הביטוח תמוהה על רקע הרוח הגבית של חוק בכר שהלכה והתחזקה בימים האחרונים כאשר כמעט כל הקופות והקרנות עברו לידי חברות הביטוח. שהשליטה בה עברה השבוע לה מחקה 12.4% משווייה והתקרבה לשווי שלפיו נמכרה. למרות זאת אקסלנס ממשיכה להיסחר במכפיל הון גבוה מאוד, של 4.4 בדומה ל.



ה"כוכבת" השבועית של קרנות הנאמנות המנייתיות, היא דיקלה מניות יתר, שאיבדה השבוע כ-8% וקצת אחריה מרווחים יתר בניהולו של שמואל ברגר, שנפרדה מ-7% משווייה. קרנות המט"ח רשמו מגמה חיובית השבוע, בעלייה של עד 1.8% באילנות מט"ח אגרסיווית.



קרן אפסילון המשקיעה בתל אביב 100 איבדה השבוע כ-6% ואילנות 75 איבדה כמעט 7%. המנצחת השבועית היא "אילנות ירידה תל אביב", המקנה חשיפה הפוכה לנכס הבסיס, במקרה זה המעו"ף, שהניבה תשואה של 3.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully