וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות חדשות שימנעו ניתוק זרם המים למשפחות מצוקה

ראלי סער

17.11.2005 / 16:38

התקנות שיזם שר הפנים ואושרו על ידי האוצר יובאו לאישור ועדת הכלכלה; על פי התקנות, לא ינותק זרם המים בביתו של אדם במצוקה כלכלית בתנאי שהצריכה השוטפת אינה עולה על 3 מ"ק לנפש בחודש



שר הפנים, אופיר פז-פינס, יזם תקנות חדשות שימנעו ניתוק זרם המים עקב חוב בבתיהן של משפחות הסובלות ממצוקה כלכלית קשה. התקנות, שיובאו לאישורה של ועדת הכלכלה ביום שני הקרוב, עברו את אישור האוצר.



על פי התקנות החדשות, לא יוכלו תאגידי המים העירוניים או הרשויות המקומיות לנתק את זרם המים בביתו של אדם הסובל ממצוקה כלכלית, בכפוף לחוות דעת של מחלקת הרווחה של הרשות המקומית המאשרת זאת. זאת בתנאי שהצריכה השוטפת של המשפחה אינה עולה על 3 מ"ק לנפש בחודש.



עוד נקבע בתקנות, כי ההחלטה שלא לנתק את זרם המים תשוב ותיבחן בידי תאגיד המים העירוני או הרשות המקומית, מדי ארבעה חודשים. אם יימצא בתקופה זו כי מצבה הכלכלי של המשפחה במצוקה ישתפר, או שהיתה חריגה ממכסת המים שנקבעה, יוכלו תאגיד המים או הרשות המקומית להפעיל את סמכותם ולנתק את זרם המים.



כפי שנמסר ממשרד הפנים, חוב המים של התושבים לרשויות המקומיות בשנת 2004 היה כ-1.7 מיליארד שקלים. על רקע ההתפטרות הצפויה של שרי מפלגת העבודה מהממשלה, בשבוע הבא, ציין שר הפנים: "אני גאה בכך שלפני עזיבתי את המשרד, קידמנו הצעה כה חשובה חברתית". לדברי פז-פינס, "הזכות למים צריכה להיות זכות יסוד שאינה תלויה במצבו הכלכלי של התושב".



אסור לנתק מים בימי חמישי ובערבי חג



בנוסף מסדירות התקנות החדשות את האופן שבו מותר לנתק מים לצרכנים שאינם נמנים עם שכבות המצוקה, עקב חובות. כפי שנקבע, על תאגיד המים או הרשות המקומית לשלוח לצרכן הודעת חיוב בדבר גובה החוב. אם חלפו 15 יום והחוב טרם שולם, תישלח לחייב התראה ראשונה בדבר ניתוק המים. לאחר חודש ימים מיום משלוח ההתראה הראשונה, אם החוב טרם שולם, תישלח התראה נוספת לחייב, ובתום 15 יום ממשלוח ההתראה השנייה, בסמכות הרשות או תאגיד המים לנתק את זרם המים. כיום מסתפקות הרשויות המקומיות בהתראה אחת בטרם ינותקו המים לחייבים.



עוד נקבע בתקנות כי מותר לנתק מים בימי ראשון עד רביעי. ביום חמישי אסור לנתק מים לאחר השעה 12 בצהריים, וכך גם בערבי חגים.



כיום פועלים שבעה תאגידי מים וביוב בירושלים, ראשון לציון, נתניה, פתח תקוה, נצרת עלית, אריאל, מטולה ומודיעין. ממשרד הפנים נמסר כי בחודשים הקרובים יקומו תאגידי מים, בין השאר, גם באשדוד, שדרות, באר שבע, נתיבות. אופקים ורמלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully