וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הענק מתחממת: וינטרוב ויצחקי בדרך להצטרף לאלרן ולקרן ההשקעות הבריטית; יגייסו ביחד 2 מיליארד שקל

שרון שפורר

17.11.2005 / 16:45

כך נודע ל-TheMarker; אלרן נדל"ן תקים חברת נדל"ן אירופית להשקעות עם קרן בריטית ותנפיק אותה בבורסת AIM בלונדון, ככל הנראה כבר בתחילת 2006; בעלי השליטה בבראק עשויים לצרף נכסים לפורטפוליו



בסוף ספטמבר, הודיעה אלרן השקעות אשר בשליטת משפחת דנקנר (שמואל ואברהם), כי אלרן נדל"ן - החברה הבת - תקים חברת נדל"ן אירופית להשקעות ביחד עם קרן בריטית, וכן על כוונה להנפיקה בבורסת ה-AIM בלונדון לגיוס של כ-100 מיליון ליש"ט.



ל-TheMarker נודע היום, כי היקף ההנפקה יהיה ככל הנראה גבוה פי 2.5 מהמתוכנן במקור ויגיע לכ-250 מיליון ליש"ט - כ-2 מיליארד שקל.



אם לא די בכך, הרי שאלרן השקעות מנהלת מו"מ עם שמעון וינטרוב ורוני יצחקי - בעלי השליטה בחברת בראק, בכדי לצרפם לחברה בדרך של הוספת נכסים לפורטפוליו. לשני האחרונים ניסיון רב בשוק הנדל"ן האירופי ועל פי ההערכות, הם קשורים גם ליוצאי מריל לינץ', המובילים עם אלרן את הקמת החברה ואת הנפקתה.



אלרן והקרן הבריטית פנו זה מכבר לכמה חתמים ובהם לבנק ההשקעות UBS וחיברו טיוטת תשקיף. ההנפקה, על פי ההערכות, תצא לדרך בתחילת 2006. את המהלך מובילים גדי דנקנר ודב לקוסמבורג - מנכ"ל אלרן. דנקנר הסביר בספטמבר את המהלך ואמר, כי הקמתה והנפקתה של חברת השקעות באירופה מטרתה לאפשר לחברה גישה למשקיעים פיננסיים גדולים ביבשת בכדי להרחיב את פעילותה.



במסגרת העסקה, אלרן נדל"ן, אשר לה פעילות בספרד, בפולין ובסלוווקיה, בעיקר בתחום הנדל"ן המניב, תמכור חלק מנכסיה לחברת השקעות שתוקדם ותנוהל על ידי חברת ניהול. האחזקות בחברה זו יתחלקו בין הקרן הבריטית (42.5%), אלרן (37.5%) וחלוקת היתרה - תיקבע בהמשך.



אלרן חתמה את הרבעון השני של השנה עם צניחה חדה של 46% בהכנסות ל-6.6 מיליון שקל והפסד נקי של 6.4 מיליון שקל, מה שהביא את הפסדיה בתום המחצית הראשונה של 2005 ל-10 מיליון שקל. ב-2004 הפסידה החברה 25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully