וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית גוגל לראשונה מעל 400 דולר; מדד השבבים יורד ב-0.4% על רקע תחזית מאכזבת של אפלייד מטריאלס

מיכל רמתי

17.11.2005 / 17:21

רשת חנויות הספרים בארנס אנד נובלס עולה ב-6.8% על רקע דו"ח טוב מהצפוי; התשואות על איגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עולות ב-0.02% ל-4.506%



עליות נרשמות במרבית המדדים בוול סטריט פרט למדד השבבים שיורד על רקע התחזיות המאכזבות של יצרנית ציוד ייצור השבבים, אפלייד מטריאלס. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה יורד ב-0.4%. בשוק איגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות נרשמות ירידות על רקע נתונים כלכליים מעורבים שפורסמו היום. התשואה על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.02% ל-4.506%.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עבור השבוע שהסתיים ב-12 בנובמבר ירד ב-25 אלף ל-303 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל, וירידה חדה יותר מהצפוי. האנליסטים חזו ירידה קלה ל-322 אלף תביעות ראשונות. 10,000 מהתביעות הראשונות קשורות בסופות ההוריקן קתרינה וריטה, ו-9,000 תביעות נוספות קשורות בהוריקן וילמה. עד כה, הוגשו 545 אלף תביעות אבטלה הקשורות לקתרינה וריטה, ו-16,400 תביעות הקשורות בווילמה.



משרד המסחר האמריקאי פרספ היום גם את דו"ח הבנייה לחודש אוקטובר. מספר התחלות הבנייה בארה"ב ירד ב-5.6% לשיעור שנתי מותאם עונתית של 2.014 מיליון. מספר אישורי הבנייה ירד ב-6.7% לשיעור שנתי של 2.071 מיליון. אישורי הבנייה מעידים לרוב על הפעילות העתידית בענף. מספר התחלות הבניה באוקטובר היה הנמוך ביותר מאז מארס. מספר אישורי הבנייה היה הנמוך ביותר מאז מאי.



התפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה ב-0.9% בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר. לעומת אוקטובר 2004, עלתה התפוקה התעשייתית ב-1.9%. לפי הפדרל ריזרב, מאמצי השיקום הנוגעים לעונת ההוריקנים בארה"ב ובייחוד לנזקים שהותירו אחריהן הסופות קתרינה וריטה, וסופה של שביתה גדולה של יצרני מטוסים בארה"ב, תרמו רבות לתפוקה התעשייתית בארה"ב. ניצול כושר הייצור בחודש אוקטובר עלה ל-79.5% באוקטובר לעומת 78.9% בספטמבר. ניצול כושר הייצור בבתי חרושת עלה ל-79%, ניצול כושר הייצור במכרות ירד ל-80.4% באוקטובר. מאז אוקטובר 2004, עלה כושר ניצול הייצור ב-1.6%.



יצרנית החלקים למכוניות דלפי (סימול DPHIQ), שהגישה לאחרונה בקשה להגנה משפטית מפני פשיטת רגל, עולה ב-1.7%. זאת, לאחר שבכירים בוועדי העובדים אמרו כי החברה דרשה את פיטוריהם של 24 אלף מעובדיה במהלך שלוש השנים הקרובות. העיתון "דטרויט פרי פרס" דיווח כי ועדי העובדים מסרבים אפילו להעביר את התוכנית לעובדים למטרות הצבעה. יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס (סימול GM), אחת הלקוחות העיקריות של דלפי, יורדת ב-1.6%.



אפלייד מטריאלס (סימול AMAT), יצרנית ציוד ייצור השבבים הגדולה בעולם, יורדת ב-3.2% לאחר שרשמה צניחה ברווחי הרבעון הרביעי של שנת הכספים שלה. החברה גם פירסמה תחזיות מאכזבות וצופה האטה בצמיחת הזמנות הציוד ורווח ללא שינוי ברבעון הנוכחי.



הרווח הנקי של אפלייד מטריאלס ברבעון הרביעי של שנת הכספים נפל ב-47.5% לעומת התקופה המקבילה, ל-247 מיליון דולר. הכנסות החברה ירדו ב-22% לסכום של 1.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי והכנסותיה של אפלייד עלו על תחזיות האנליסטים, על רקע התאוששות בביקוש לשבבים, אך תחזיות החברה לרבעון הנוכחי איכזבו. אפלייד צופה רווח של 15-14 סנט למניה ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 16 סנט למניה.



בארנס אנד נובלס (סימול BKS) עולה ב-6.4% לאחר שדיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. החברה דיווחה על עלייה של 4% בהכנסות ל-1.08 מיליארד דולר, שסייעה לכיסוי עלויות הקמה של מרכז הפצה חדש. הרווח הנקי של החברה היה קטן - 327 אלף דולר בלבד - אך עלה על התחזיות להפסדים.



מו"לית העיתונים טריביון (סימול TRB) יורדת ב-0.8% לאחר שסוכנות הידיעות איי-פי דיווחה כי חמישה עיתונים של טריביון, ביניהם "שיקאגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס", שוקלים קיצוצי משרות כדי להגדיל את הכנסותיהם.



מניית גוגל (סימול GOOG) עולה לראשונה מעל למחיר של 400 דולר. המניה עולה ב-1.2% ונסחרת עתה במחיר של 402.76 דולר למניה. אתמול השיקה גוגל שירות חדש המאפשר למשתמשים לפרסם מודעות מסווגות. בכך נכנסה גוגל לתחום המדריכים המסווגים הנחשק ופתחה חזית תחרות נוספת מול ענקית המכירות הפומביות אי-ביי (סימול EBAY). מניית אי-ביי עולה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully