וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק רוכשת את חברת Cardiac Pathways תמורת 115 מיליון דולר במזומן

עפרה שלו

29.6.2001 / 20:58

קרדיאק פאתווייס מפתחת ומוכרת מערכות פולשניות זעירות שנועדו לאבחן ולטפל בקצבי לב מהירים בצורה אבנורמלית; פעילותה אינה קשורה לפעילות מדינול הישראלית

יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית בוסטון סיינטיפיק (סימול BSX) רוכשת את חברת Cardiac Pathways (סימול CPWY) תמורת 115 מיליון דולר במזומן - סכום נמוך משווי השוק שלה נכון ליום חמישי.

קרדיאק פאתווייס מפתחת ומוכרת מערכות פולשניות זעירות שנועדו לאבחן ולטפל בקצבי לב מהירים בצורה אבנורמלית. תחזית המכירות של החברה לשנת 2001 עומדת על 13 מיליון דולר. פעילות קרדיאק אינה קשורה לפעילות מדינול הישראלית, המספקת באופן בלעדי לבוסטון סיינטיפיק את משפחת הסטנטים הרפואיים (Stents) הקרויה ניר. הסטנטים הם מעין קפיצי מתכת זעירים התומכים בכלי הדם לאחר צנתור.

בוסטון סיינטיפיק ומדינול נמצאות בימים אלה במהלכה של תביעה משפטית הדדית. בוסטון סיינטיפיק הגישה תביעה כנגד חברת מדינול ובעלי החברה, יהודית וקובי ריכטר, בטענה להונאה והפרה של חוזים. במקביל, דורשת החברה האמריקאית צו משפטי שימנע מהחברה הישראלית להציע את הטכנולוגיה שפיתחה למתחרותיה.

בתביעה טוענת בוסטון כי "מדינול ובעלי מניותיה התנהגו באופן מתמשך בצורה בלתי הוגנת וחסרת תום לב, בכך שהפרו שוב ושוב ובאופן בוטה את התחייבויותיה של מדינול על פי הסכם האספקה עם בוסטון סיינטיפיק. לטענת בוסטון, מדינול סחטה ממנה ויתורים תחת האיום של הפסקת אספקת הסטנטים, ופעלה באופן מניפולטיבי בקשר לאספקת הסטנטים. התביעה המשפטית שהגישה בוסטון סיינטיפיק כוללת את תגובתה לתביעה שהגישה מדינול כנגד בוסטון ב-6 באפריל.

רווחי בוסטון סיינטיפיק, ללא הפרשות מיוחדת, צנחו ברבעון הראשון ל-83 מיליון דולר, לעומת 106 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, בשל האטה במכירות סטנטים על רקע התחרות הקשה עם חברות כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) ומדטרוניק (סימול MDT). החברה הזהירה באפריל כי צמיחת ההכנסות תישאר איטית ברבעונים הבאים בשל חדירה של מוצרים מתחרים לנתח שלה בשוק הסטנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully