וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה קרא להעלות את רף הענישה על עבירות שחיתות

יובל יועז

17.11.2005 / 20:40

לינדנשטראוס : "אני יכול להתריע על השחיתות, אבל המשמעות האמיתית צריכה להיות ענישה חמורה"; מזוז מנגד אמר כי "לא כל אי תקינות מתאימה לחקירה פלילית"



מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר הערב כי הוא "מציע שהיועץ המשפטי לממשלה יתייחס ברצינות לפניות של משרד המבקר בזמן אמת, וכי הדברים יועברו למשטרת ישראל מיד לאחר שהמבקר פונה ליועץ". לינדנשטראוס דיבר בכינוס בירושלים, שבו השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ונשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק. לדבריו, העברה מהירה של החשדות למשטרה נחוצה "כדי לאפשר עקירה מהשורש של התופעה מיד לאחר שאנחנו פונים". בנוסף קרא לינדנשטראוס להחמרת הענישה על עבירות שחיתות.



היועץ מזוז אמר מנגד, כי "לא כל אי תקינות או אי סדרים מתאימים לחקירה פלילית במשטרה או בדיקה משפטית בפרקליטות, יש דברים שאופיים מתאים לבדיקת המבקר". לדבריו, במקרים שבהם שוררת מחלוקת משפטית בין המבקר ליועץ, חייבים הגופים המבוקרים לציית לחות דעתו של היועץ המשפטי, גם אם הדבר אינו תואם את השקפתו של המבקר. "גם בהעדר חוות דעת נוגדת מטעם היועץ, הממשלה רשאית להחליט שהיא אינה מיישמת המלצה כזו או אחרת של מבקר המדינה", אמר מזוז, "ביקורתו היא בסופו של דבר רק המלצה".



לינדנשטראוס אף קרא בכנס להעלאת רף הענישה בעבירות הנוגעות לשחיתות ציבורית. "לא ייתכן שרף הענישה יישאר כפי שהוא היום", אמר לינדנשטראוס, "רף הענישה כיום הוא נמוך בעבירות חמורות הנוגעות לשחיתות הציבורית. אני יכול להתריע על השחיתות, אבל המשמעות האמיתית צריכה להיות בענישה חמורה. זה צו השעה", אמר לינדנשטראוס.



מזוז אמר, כי המאבק בשחיתות יצליח רק אם המשטרה, היועץ, הפרקליטות והמבקר ישתפו פעולה באופן אפקיטיווי וישלימו זה את זה בפעולתם. "ליועץ אין הכלים שיש למבקר לבצע בדיקות מסוימות, ואם לא יהיה שיתוף פעולה בין הגופים, הדברים יפלו בין הכסאות". מזוז ציין, כי עם כניסתו של לינדנשטראוס לתפקיד המבקר נפגשו השניים כדי להגדיר את אופי שיתוף הפעולה ביניהם, ואתמול נפגשו שוב. "זה קריטי להצלחת שתי המערכות במאבק נגד אי טוהר המידות", אמר מזוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully