וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח צבי יוכמן וניר דגן משוכנעים כי עם נסיונם יוכלו להקים קרן פרטית להשקעות שתהיה יעילה ורווחית

אורה קורן

18.11.2005 / 9:03

אחרי 18 שנה של הצלת חברות גוועות מחליף יוכמן את השותפות עם יצחק סוארי בניהול משותף עם ניר דגן של קרן ההשקעות סקיי - ומתמסר למרדף אחר 20 ההשקעות הטובות במשק ואחר תשואה שנתית של 15%; ויש גם מלה טובה על המתחרה ישי דוידי





צבי יוכמן (46) הצטרף כשותף ליצחק סוארי ב-1990, כשהאחרון פרש ממשרד רואי החשבון הוותיק סומך-חייקין. יחד הקימו את משרד סוארי-יוכמן, שהתמחה בשילוב שירותי ייעוץ וניהול עסקי, ובהמשך התרחב למעורבות של השניים בהשקעות משותפות. זמן קצר אחר כך הצטרף למשרד רואה החשבון גבי טרבלסי: "יחד עברנו תקופה מרתקת של יותר מעשור, בליווי ובשיקום עשרות חברות מכל גוני המשק. עסקנו בניהול מלאי החירום של החיטה, בחברת הנדל"ן מריו לזניק, בחברות מתוק, ברק, תבל ואחרות", סיפר יוכמן.



בשנה האחרונה הוקמה במשרד קרן סקיי, אליה חבר גם בן המבורגר, ששב מלימודי MBA באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. המשרד מקפיד גם על קשר משפחתי בין העובדים. אחת לשנה הם יוצאים לחופשה משפחתית משותפת ביעדים משתנים, בישראל ובחו"ל.



יוכמן, נשוי עם ארבעה ילדים, הוא רואה חשבון ומשפטן. הוא ירושלמי מלידה, נוסע מדי יום לתל אביב ומרגיש כאילו הוא נוסע לחו"ל: "מזג האוויר ומזג האנשים שונה לחלוטין". יוכמן סיים לימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטה העברית, בה שימש כמה שנים גם כמרצה. עם תום לימודיו יצא לטיול של שנה במזרח הרחוק בלוויית רעייתו: "נאלצתי לחזור ב-1988 ל'עבדות', היישר למחלקה הכלכלית של משרד סומך-חייקין".



כיום משמש יוכמן גם כדירקטור וכיו"ר ועדת ההשקעות של קופות הגמל של בנק מזרחי, שנמכרו באחרונה. בזמנו הפנוי הוא מכהן כחבר בוועדת הבנייה של המוזיאון החדש ביד ושם ובוועדה הציבורית לבחינת מעמד הספריה הלאומית.



ניר דגן (32) הצטרף לקבוצת סוארי-יוכמן לפני שש שנים. לדבריו, פגישה אחת עם יוכמן הובילה לתקופה מרתקת, רוויית אתגרים מקצועיים, שגלשה גם לקשרי משפחות הדוקים. בשנותיו בקבוצה טיפל דגן בעשרות פרויקטים כיועץ פיננסי וכמנהל עסקי.



פרויקט תבל היה גולת הכותרת, כהגדרתו, לפרק הראשון בקריירה שלו: "צביקה התקשר אלי ב-10 בבוקר ב-23 באפריל 2002, וסיפר שתבל קיבלה צו הקפאת הליכים ושאנחנו בפנים. הייתי בדרך לקיבוץ גלויות, עשיתי פניית פרסה, נכנסתי למשרדי החברה ביד אליהו ולא יצאתי מהם במשך שנתיים".



לאחר הסדר הנושים בחר דגן לקחת פסק זמן לא שגרתי ויצא עם רעייתו לירח דבש שנמשך חצי שנה בדרום אמריקה. לאחר שובו הצטרף לקבוצת סוארי-יוכמן כשותף, ובמקביל החל בגיוס כספי קרן סקיי, יחד עם שותפו וחברו המבורגר.



טרם הצטרפותו לקבוצה העביר דגן תשע שנים ביחידת המודיעין 8200, הנחשבת ליצרנית יזמים, בעיקר בתחומי היי-טק. לפני כן סיים את קורס המודיעין היוקרתי חמ"ן תלפיות, עליו גם פיקד לפני שחרורו מצה"ל. דגן, המתגורר בתל אביב, הוא רואה חשבון, בוגר החוג לכלכלה ולחשבונאות של אוניברסיטת תל אביב. בזמנו הפנוי הוא מתנדב בעמותת ילדות, המסייעת בשיקום ילדים במצוקה. הוא שר ומנגן בגיטרה בלהקה שהקים עם גוסטבו טרייבר, הדובר של HOT, לומד ספרדית וחולם לעשות תואר אקדמי בהסטוריה של המדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully