וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בפסק תקדימי: לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד בין קיבוץ לחבריו

עמירם כהן

18.11.2005 / 9:15

חברת קיבוץ מלכיה שבגליל ביקשה לחייב את הקיבוץ לשלם לה פיצויים בסך 462 אלף שקל בגין הפסקת עבודה במתפרת הקיבוץ, בעקבות שינויים מבניים שחלו בקיבוץ, ובהם הפרטת התעסוקה



בית הדין הארצי לעבודה קבע בשבוע שעבר בפסק תקדימי כי לא מתקיימים יחסי עובד מעביד בין הקיבוץ לחבריו, ועל כן אין בהחלטת הקיבוץ להפסיק את עבודתו של חבר או לפטרו ממקום עבודתו כדי לזכותו בפיצויי פיטורין, דמי הודעה מוקדמת או זכויות פנסיה.



הפסיקה ניתנה בידי שופטי בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר, נילי ארד ועמירם רבינוביץ. השופטים דחו ערעור שהגישה חברת קיבוץ מלכיה שבגליל על פסיקת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, שדחה את תביעתה לחייב את הקיבוץ לשלם לה פיצויים בסך 462 אלף שקל בגין הפסקת עבודה במתפרת הקיבוץ, שם עבדה מ-90' עד 2002. עבודתה של התובעת במתפרה הופסקה בעקבות שינויים מבניים שחלו בקיבוץ, ובהם הפרטת התעסוקה.



שופט בין הדין לעבודה בנצרת חיים סומך פסק כי אין הלכה פסוקה לגבי יחסי עובד מעביד בין הקיבוץ לחבריו, וכי אין די בכך שהתעסוקה הופרטה כדי לשנות מצב זה. חברת הקיבוץ, באמצעות עו"ד יום נור, ערערה לבית הדין הארצי על החלטת בית הדין האזורי בטענה שבינה לבין הקיבוץ התקיימו כל המבחנים לקיום יחסי עובד מעביד, וכי היא זכאית ליהנות מהזכויות המוקנות לעובד מקיום יחסים אלה.



קיבוץ מלכיה טען באמצעות עו"ד אלי ברוך כי אין מתקיימים בין הקיבוץ לחבריו יחסי עובד מעביד אלא אם עבודתו של החבר בקיבוץ אינה נובעת מעצם חברותו אלא מהסכם עבודה נפרד. בית הדין הארצי קיבל את טענת הקיבוץ וקבע כי אין בשינוי המבני שעבר הקיבוץ בכדי לשנות את המצב המשפטי הקיים, שלפיו לא מתקיימים יחסי עובד מעביד בין אגודה שיתופית, דוגמת קיבוץ, לחבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully