וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לפטור גברים שלא עובדים מדמי ביטוח לאומי, כמו שפוטרים עקרות בית

רותי סיני

18.11.2005 / 9:45

אשתו של גבר עובד, שמשלם דמי ביטוח לאומי, אינה חייבת בדמי ביטוח לאומי אם היא אינה עובדת; אך גבר שאינו עובד ואשתו עובדת ומשלמת דמי ביטוח לאומי - חייב לשלם 120 שקלים בחודש למוסד



אשתו של גבר עובד שמשלם דמי ביטוח לאומי אינה חייבת בדמי ביטוח לאומי אם היא אינה עובדת. אבל גבר שאינו עובד ואשתו עובדת ומשלמת דמי ביטוח לאומי - חייב לשלם 120 שקלים בחודש למוסד. הצעת חוק, שהגישה באחרונה ח"כ זהבה גלאון (מרצ-יחד), נועדה להביא לכך שגם גברים שאינם עובדים יהיו פטורים מדמי ביטוח לאומי. בפנייה שהגיעה לגלאון סיפר סטודנט נשוי, בן 25, שכאשר פנה לביטוח הלאומי לבקש להיחשב כ"עקר בית" ולקבל פטור מתשלום, נענה שהגבר נחשב כראש המשפחה ורק בזכותו זכאית אשתו לפטור, ולא להיפך.



מנכ"ל הביטוח הלאומי, הד"ר יגאל בן שלום, אמר שבעוד שהוא תומך עקרונית בהשוואה בין גברים לנשים בכל תחום, "אני מודע לכך שישנם סדרי עדיפות בהקצאת משאבים וצריך לשקול היטב לאן להפנות אותם". סמנכ"ל המוסד, לאה אחדות, הסבירה שאם יושוו תנאי הגברים לאלה של עקרות בית יצטרכו גם לתקן את סעיפי החוק שנוגעים לקצבאות זקנה ונכות, ככל שהם נוגעים לתנאים המיוחדים של עקרות בית. במוסד אמרו שייתכן שהדרך היחידה להשגת השוויון תהיה לחייב בתשלום גם גברים שאינם עובדים וגם נשים שאינן עובדות כדי להתגבר על ההשלכות התקציביות של השוואת התנאים.



לדברי עו"ד שלומי פרידמן, שהגיש שלוש עתירות לבג"ץ נגד הביטוח הלאומי כדי להשוות את תנאיהם של גברים ונשים, "תשובתו הסטנדרטית של המוסד היא להלך אימים שהשוואת תנאים תעלה המון כסף". בסוף החודש ידון בג"ץ בעתירה שהגיש פרידמן להשוות את זכויותיהם של אלמנים ואלמנות בקצבאות שארים. כיום אלמן מקבל קצבת שארים רק אם יש לו ילד קטין או שהוא משתכר מעט; אלמנה מקבלת קצבת שארים אפילו אם היא גרה בכפר שמריהו ואין לה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully