וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת אלקטרה נדל"ן סידרה לאלקו אחזקות מעבר לרווח של 28 מיליון שקל ברבעון השלישי

נתן שבע

18.11.2005 / 10:58

הכנסותיה של החברה נשחקו בכמעט 3% והסתכמו ב-1.24 מיליארד שקל - ירידה שמיוחסת בעיקר לירידה במכירות המזגנים באירופה; במהלך הרבעון רכשה החברה ממניותיה בהיקף של 21 מיליון שקל



הנפקת אלקטרה נדל"ן בבורסה החזירה את אחזקות שבשליטת גרשון זלקינד לרווח נקי של 28.4 מיליון שקל ברבעון השלישי. זאת, לעומת הפסד של 20 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2004.



הכנסותיה של החברה נשחקו בכמעט 3% והסתכמו ב-1.24 מיליארד שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לקיטון במכירותיה של אלקטרה צריכה לחו"ל, שם ירדו הביקושים למזגנים בייתים בשל מזג אוויר נוח. ירידה שמשקפת לדברי החברה את הקיטון בשוק כולו. היצוא של החברה לחו"ל פחת ב-15% והסתכם ברבעון ב-493 מיליון שקל.







לצד ירידה ברווח הגולמי, ירד הרווח התפעולי ב-16% לסכום של 61.2 מיליון שקל. במהלך הרבעון הנפיקה החברה את אלקטרה נדל"ן ועקב כך נוצר לה רווח הון של של 40 מיליון שקל. בנוסף, מכרה החברה את פעילות אלקטרה בתחום ההובלה בקירור ומיזוג האוויר לליטו גרו, בתמורה ל-6 מיליון שקל.



הכנסות אלה קוזזו מהוצאות רה-ארגון נוסף שערכה החברה. לאחר שמכרה את פעילותה באלקו ברנדט ברבעון השני, ממשיכה החברה ברה-ארגון בחטיבה האירופית של אלקטרה מוצרי צריכה, שעלותה כ-21 מיליון שקל. מתוכה, הופרשו ברבעון כ-15 מיליון שקל.



כמו כן סגרה החברה הבת אלקטרה, לאחר סיום תקופת הדו"ח, את פעילותה בתחום המערכות האלקטרו- מכניות באנגליה, שמאוגדת תחת RTT בשל ההפסדים מתמשכים שנבעו מפעילות זו. הפעילות גרמה להפסד של 13 מיליון שקל במהלך 2005 (בנוסף רשמה החברה הפסד של 5 מיליון שקל בשל הפסקת הפעילות).



את תשעת החודשים הראשונים של השנה מסיימת החברה ברווח של 456 מיליון שקל, מרביתו בשל מכירת אלקו ברנדט לפאגור הספרדית. זאת לעומת הפסד שולי של 115 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



תהליך הארוך של הרה-ארגון בחברה, שכלל סגירת פעילות של חברות מפסידות ומכירות אחרות, מחזק את אמונתו של זלקינד בחברה (גרשון מחזיק ב-68% ממנה). במהלך הרבעון השלישי של השנה רכשה אלקו אחזקות כ-470 אף ממניותיה, בסך של 21 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully