וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA יבדוק בהליך מקוצר את השבתה של המתחרה לקופסון של טבע - הטסברי - ההליך עשוי להימשך חצי שנה

נתן שבע

18.11.2005 / 12:19

התרופה של ביוג'ן ואלאן ירדה מהמדפים בפברואר השנה בשל מותם של שלושה חולים; הקופקסון של טבע מובילה את השוק במרשמים לטיפול בטרשת וחצה את רף המכירות של 300 מיליון דולר ברבעון



ביוג'ן ואלאן הודיעו אתמול בלילה, כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (ה-FDA) אמרה כי הוא מוכן לבדוק בהליך מקוצר את ההשבתה של תרופת הטיסברי, לטיפול בטרשת נפוצה, מהמדפים. הליך כזה פירושו, כי תוך חצי שנה תיתן רשות התרופות והמזון האמריקאית את החלטה בעניין החזרתה של התרופה.



התרופה הוסרה בפברואר השנה מהמדפים, לאחר מותם של שלושה חולים מסיבוך עקב נטילת התרופה. טרם הסרתה, הפכה התרופה לאיום מרכזי על הקופקסון של וגרמה ללחץ שלילי על המניה של חברת התרופות הישראלית. מניותיה של אלאן טיפסו ב-8% ומניות ביוג'ן איידק עלו ב-2.5% במסחר שלאחר הסגירה.



הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה תרם כ-13% מהיקף המכירות של טבע ברבעון השלישי והוא חצה את מכירות ה-300 מיליון דולר ברבעון האחרון, ומוביל את שוק המרשמים לטיפול במחלה עם נתח שוק של 32%.



להשבתה של הטיסברי מהמדפים, אם תקרה, עשויה להיות השפעה על טבע אם כי במידה פחותה מבעבר בצל החשש של החולים משימוש התרופה. יחד עם זאת, כניסה של כל מתחרה נוסף לשוק התרופות לטרשת, בו כבר פועלות ארבע חברות, עשויה לזנב ברווחיה של טבע ותקשה על התחרות.



אתמול טיפסה טבע ב-4% בוול סטריט לרמת שיא של 41.6 דולר למניה עוד טרם פרסום הידיעה על הטיסברי. במסחר שלאחר הסגירה היא איבדה כ-0.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully